MEX5: Ruïnes van Tulum

Mexico, Ruinas de Tulum

Vermits we in Tulum zijn kunnen we hier echt niet weggaan zonder de bekende ruïnes van Tulum te zien. Deze liggen tegen de kust en zouden daarom heel mooi zijn.
Vermits Tessa en ik echt niet zo een grote cultuurliefhebbers zijn wisten we niet goed wat te verwachten maar toch waagden we het erop. We huurden elk een fiets in de hostel en reden een aantal kilometers richting de ruïnes.
Eens aangekomen was het wel cool om te zien wat de Maya’s zo lang geleden al bouwden en ook het uitzicht met de zee erbij was heel mooi! Niet dat we echt van onze sokken werden geblazen maar we waren wel zeker blij dat we naar hier gekomen waren. Ook moet ik wel toegeven dat onze aandacht zeker zoveel ging naar de leguanen die werkelijk overal te zien waren!
Na een korte tussenpauze op het privéstrand van de ruïnes en nog wat rondwandelen tussen de ruïnes was het tijd om terug richting Tulum stad te fietsen. Omdat we best veel honger hadden gingen we nog langs de plaatselijke Italiaan om een pizza en een pasta te eten en vervolgens reden we verder tot de hostel.
Deze ochtend hadden we onze rugzakken al gepakt om vanavond nog door te trekken richting Laguna Bacalar. Hier hadden we een bed gereserveerd op een slaapzaal met zicht op de Lagune. Bij aankomst bleek echter dat ze ons bed al hadden weggegeven aan andere mensen en nu hadden ze enkel nog een tentje over, dat was balen! Niet dat we nog nooit in een tent geslapen hebben, maar hier was absoluut geen plaats in om onze bagage te leggen en de “matras” was echt maar 2 cm dik. We lagen eigenlijk gewoon op de stenen. Om het nog iets beter te maken stond onze tent ook vlak langs de (luidruchtige) toiletten, het beloofde dus een goede nacht te worden…