NIC12: Surfen - Playa Hermosa + op weg naar Ometepe

Nicaragua, Playa Hermosa

Vandaag gingen we opnieuw surfen🌊. We stonden dus optijd op, ontbeten en waren weeral onderweg. Dit keer wel naar een ander strand, playa Hermosa. Dit ligt in een nationaal park en wordt ook wel 1 van de mooiste stranden genoemd. (Mooi was het zeker, maar tijdens onze reis zijn we zeker al mooiere stranden tegengekomen😊!)
Opnieuw gingen de mannen eerst en na een tijdje was het mijn beurt. Vandaag was het wel mijn dagje! Het lukte me redelijk snel om recht te staan! Joeppie!🎉 Op het einde lukte het me helemaal zelf een golf (ipv van schuim) te nemen.

Hierbij wil ik mijn trainer Bram ook extra bedanken, zonder hem was dit nooit mogelijk geweest! (Dit stuk heeft hij er zelf aan toegevoegd 😉)

We moesten wel tijdig terug, want wij gingen vandaag nog door naar Ometepe, een eiland dat gevormd wordt door twee vulkanen: de Concepción en de Maderas. Dit was jammer genoeg ook het afscheid met Toon en Spits, want zij gingen naar Granada.

De tocht tot aan de haven om naar Ometepe te gaan verliep weer vlekkeloos met de chickenbussen en ook de 1u durende ferrytocht was heel erg rustig, ondanks het wilde water. Wanneer we aankwamen gingen we op opzoek naar een slaapplaats. We kwamen al snel een man tegen op straat die ons wilde helpen. Hij vroeg wat we wilde geven en natuurlijk begin je zo laag mogelijk. Hij zei dat het moeilijk gingen worden voor die prijs (de verkooptruc), maar wij weken niet af van ons bedrag en nog geen 5 minuten laten hadden we een privékamer met privébadkamer voor maar 12$ voor ons twee😆. We gingen nog iets en eten, waar opnieuw een super vriendelijke man ons bediende, en gingen slapen! Het was weer een vermoeiende dag.