FL7: Aquatica

Verenigde Staten, Aquatica, SeaWorld's Waterpark Orlando

Dankzij de tickets de we in Discovery Cove hadden gekregen van een heel erg sympathieke Engelse vrouw en haar zoon wilden we vandaag wel eens gaan kijken wat er bij Universal Studio’s te beleven valt. Omdat de parking hier zo belachelijk duur is (20 dollar) en we ons geld liever aan nuttigere dingen besteden besloten we een parking in de buurt te zoeken waar we gratis konden staan. Normaal was dit ongeveer een kwartier wandelen maar omdat google maps duidelijk geen rekening houdt met de grenzen van het park liep dit niet van een leien dakje. Na ongeveer een half uur wandelen in het laffe weer (bewolkt en 30 graden) waren we nog steeds niet aan het park.😩 Omdat we voordien ook al een pak hadden zitten taffelen besloten we onze plannen om te gooien en terug richting Aquatica te rijden, we konden immers wel wat verfrissing gebruiken! Door het wandelen wisten we ook waar we de volgende dag perfect zouden kunnen gaan staan!
Eenmaal in Aquatica aangekomen kwam de zon er ook al door en al snel kregen we de smaak te pakken. We begonnen met een rustige tocht door het park op een opblaasbare band. Na deze rustige verfrissing was het tijd om de glijbanen uit te testen, en dit zijn er veel!
We begonnen bij een glijbaan waarbij je individueel in een band vertrekt om vervolgens in een draaikolk te recht te komen en zo via het midden van deze draaikolk verder door te gaan richting zwembad. Vervolgens deden we nog een aantal glijbanen waarbij we op banden lagen, per twee of individueel, allemaal iets anders en best spectaculair om uiteindelijk bij het hoogtepunt van de glijbanen uit te komen. Via een lange trap kwamen we op het hoogste punt van het waterpark uit. Hier heb je drie afzonderlijke capsules waar je recht in moet gaan staan met je armen en benen gekruist. Vervolgens wordt de capsule gesloten en plots verdwijnt de bodem onder je voeten! Met een razende snelheid vlieg je door de buizen naar beneden, na een korte, bochtige tocht kom je beneden aan met behoorlijk wat adrenaline in je lichaam!
Om hier even van te bekomen en wat uit te rusten leggen we ons neer op de ligstoelen aan het strand, een beetje bruinen kan natuurlijk ook geen kwaad 😊.
Vlak voor sluitingstijd doen we nog 2 glijbanen die we nog niet gedaan hadden en we nemen nog een frisse douche. Het zal misschien niet voor morgen zijn maar naar dit zwemparadijs willen we zeker nog eens terugkomen!