HON11: Duikcursus - dag1

Honduras, Utila

Onze cursus voor het “Open Water” brevet van Padi begint pas om 13u. Ideaal dus om eerst het eiland een beetje te gaan verkennen en nog eens een keer zelf te koken.
Namiddag was het dan tijd om aan de cursus te beginnen. Samen met Lucy uit China en Lydia uit Frankrijk maar wonende in Canada zullen we de komende dagen proberen ons duikbrevet te behalen. Vandaag viel er helaas nog niets opwindends te beleven. We keken 3 video’s van ongeveer 50 minuten met zowel nuttige info als ontzettend veel storende reclame. (Je merkt duidelijk dat Padi Amerikaans is 😩). Na iedere video moesten we ook een korte vragenlijst invullen om te kijken of we alles begrepen en na de 3 video’s volgde er nog een quiz over iedere video.
Zo was deze namiddag goed gevuld en we waren toch al een pak wijzer over het doen en laten tijdens het duiken. Morgen staan er nog 2 video’s en een kort theorie-examen op het programma alvorens echt het water in te duiken (veel theorie dus!).😆
Nog even iets gaan eten, een filmpje kijken en zo is onze dag weer omgevlogen! We kijken er wel naar uit om morgen echt het water in te gaan!😎