FL1: Aankomst: Miami

Verenigde Staten, Internationale Luchthaven Miami

Eerste dag Miami

Van de stralende hemel in Las Vegas zijn we nu aangekomen in een dichtbewolkt Miami.😑Na het ophalen van onze bagage begeven we ons richting de auto verhuur. We moeten hier eerst nog een stukje sleuren met onze veel te zware bagage maar uiteindelijk lukt het ons toch.
Anders dan in Las Vegas mogen we hier niet kiezen uit een hele rij auto’s maar krijgen we een auto toegewezen, we vragen dan ook achter de grootste auto in onze klasse maar helaas is er niet veel keuze en krijgen we het kleinste model van het merk “jeep” toegewezen. Omdat onze matras hier nooit in zou passen weigeren we deze auto beleefd en wachten we een tijdje tot er nog auto’s komen binnengereden. Door de beperkte keuze komen we uiteindelijk uit bij een “Jeep Cherokee”. Dit is een best fatsoenlijke auto maar helaas is hij wel iets kleiner dan onze Toyota RAV4 van aan de west kust, nu moeten we tijdens het rijden onze matras omhoog leggen om de koffer dicht te krijgen 😉.
Om onze auto volledig te installeren rijden we terug naar de dichtstbijzijnde Walmart, hier kopen we een nieuwe coolbox en onze auto is al snel terug ingericht zoals we het graag hebben. Ook gaan we op zoek naar een “Sunpass”. Dit is een pas die je nodig hebt voor de tolwegen te betalen in Florida. Blijkbaar zijn er een hele hoop wegen waarop je tol moet betalen en dit is niet mogelijk met cashgeld of creditcard. Wanneer je hier toch over zou rijden wordt er een foto gemaakt van je nummerplaat en wordt de factuur verstuurd naar het autoverhuurbedrijf. Zij geven je 25 euro boete per keer dat je dit aan de hand hebt, zogezegd voor ‘verwerkingskosten’😧. Eigenlijk doen ze dit gewoon zodat je bij hun de sunpass zou kopen, voor slechts 104 dollar voor 2 weken. We wisten niet goed wat we moesten doen, maar we dachten dat er sowieso wel een andere optie moest zijn, dat kan niet anders. “Hoe doen bv. de locals dat?” Onderweg naar de Walmart merkten we al dat het niet haalbaar was zonder sunpass aangezien je dan voortdurend schrik hebt om per ongeluk op zo’n tolweg te rijden. Na wat zoeken op het internet hadden we gevonden welke winkels dit aanboden. Een lieve jonge verkoopster hielp ons en voor 5dollar hadden we een sunpass. We plaatsten hier nog 10 dollar krediet op en vila, voor 15 dollar waren we gesteld!💪
Tijdens onze winkelbezoeken zijn we wel niet onmiddellijk wild van Miami, we zitten waarschijnlijk in een echte achterbuurt en de mensen zien er echt zwaar onderkomen uit en werkelijk elke auto is er kapot! We beslissen dan ook maar om hier niet langer te blijven en we besluiten richting “Tampa” te rijden. Dit is een stad aan de west-kust van Florida en hier zou het de komende dagen best goed weer moeten zijn! 🌞 Uiteindelijk stoppen we ongeveer halverwege de rit om nog lekker te koken en vermits het alweer donker is besluiten we hier ook te slapen op de parking van een grote doe-het-zelf zaak die 24 uur open is.