HON13: Duikcursus - dag 3

Honduras, Utila

Het was blijkbaar al wat te lang geleden dat ik nog eens iets aan de hand heb gehad. Bij het eten van mijn cornflakes is er deze ochtend een groot stuk van een van mijn achterste kiezen afgebroken😣. Eerst dacht ik dat er iets hard in de cornflakes zat maar al vlug bleek dit gewoon mijn eigen tand te zijn… Gelukkig doet het helemaal geen pijn, hopelijk blijft dit ook zo tijdens het duiken!🍀
Om nog wat extra vaardigheden te oefenen op een veilige diepte beginnen we vandaag op een diepte van 2 meter. We gaan weer op onze knieën zitten en we oefenen de vaardigheden die we gisteren al deden nog eens. Hierna komen er nog een aantal andere oefeningen bij zoals het veilig naar de oppervlakte gaan en het ervaren van een lege of in ons geval dichtgedraaide zuurstoftank.
Nadat we deze oefeningen succesvol hebben afgewerkt is het in de namiddag tijd om echt te gaan duiken! We krijgen nog een korte briefing en vervolgens maken we ons materiaal klaar om de boot op te stappen. Tijdens de korte boottocht krijgen we nog uitleg over de oefeningen die we op een diepte van 6 meter zullen doen.
Eens de oefeningen weer gedaan zijn vertrekken we op onze eerste echte duik langs het prachtige koraal. We zien enorm veel tropische en kleurrijke vissen en we duiken al tot 12m diepte. 🐟🐡
Iedere keer we met de boot weggaan doen we trouwens 2 duiken. Het is dan ook heel opvallend hoeveel beter het ons tijdens de 2de duik lukt om mooi bij mekaar te blijven. Het kan er ook wel mee te maken hebben dat wij deze keer als eerste “buddyteam” mogen gaan en de andere ons moeten volgen. De vorige duik was het nogal moeilijk om samen te blijven omdat onze medecursisten werkelijk alle kanten “opvlogen”, onze balans is dus duidelijk al veel beter onder water! (Stoefen mag soms🙊) Tessa is ook terug heel relaxed in het water en voelt zich beduidend beter dan de allereerste keer dat we onder water gingen.
We vinden het echt helemaal geweldig👍! Helaas mogen we tijdens de cursus geen foto’s of video’s maken dus hier zullen jullie niet van kunnen meegenieten… Maar gelukkig mag dit tijdens de fundives wel, dus over 2 dagen kunnen jullie een beetje meegenieten😉.

Ik heb trouwens ook geen last gehad van mijn tand tijdens het duiken dus dat is wel heel positief. Hopelijk blijft dit de komende maanden ook nog zo, want hier in Honduras of welk land dan ook wil ik liever niet naar de tandarts gaan 😨.
’s Avonds zijn we best moe van het duiken maar zeker ook voldaan. We maken nog even spaghetti carbonara en kruipen voor de verandering nog maar eens op tijd ons bed in.