HON10: Op weg naar Utila om te duiken

Honduras, San Pedro Sula

Het is 5u en we staan klaar om weer aan een stevige reisdag te beginnen. Nadat Geert ons heeft opgepikt zetten we nog even een van de personeelsleden af bij haar thuis en hierna rijden we richting San Pedro Sula. Al snel wordt ook weer duidelijk waarom iedereen hier een jeep of meestal een pick-up heeft, want wat een slechte wegen overal! 😕Tijdens onze rit hadden we trouwens echt leuke gesprekken met Geert, hij bezit over heel veel levenswijsheid! Ik vond het nu ook extra jammer dat ik zolang ziek geweest ben want Geert had ik nog wel als gids willen hebben bij een tocht door de bergen!
Na 4 uur rijden kwamen we aan in San Pedro Sula en Geert zette ons recht voor het busstation af. Vermits dit de gevaarlijkste stad ter wereld is, lijkt het ons een strak plan om hier niet teveel rond te lopen en gewoon rechtstreeks de bus op te stappen! (Moordcijfer van 158 doden per 100.000 inwoners, het wereldwijde gemiddelde ligt op 6,2 doden per 100.000 inwoners!)
Na 2u kwamen we met de “Diane Express” aan in La Ceiba en van hieruit ging we met de taxi rechtstreeks richting Walmart. We moesten nog wat inkopen doen voor op Utila want daar is blijkbaar alles veel duurder… Ondertussen hadden we ook Lucy leren kennen, dit is een Chinees meisje dat bij ons in de taxi zat en identiek hetzelfde plan had als ons. We namen vervolgens dan ook samen de ferry en bespraken ondertussen de mogelijke opties om onze cursus te volgen.
Bij aankomst op het eiland stond er van elke duikschool minstens één persoon om je te lokken. Wij besloten mee te gaan met de mensen van “Altons” (zij hadden sowieso onze voorkeur). Na een korte rondleiding en briefing over de cursus kregen we onmiddellijk een mooie promotie aangeboden, zo konden we nog aan de prijs van het laagseizoen onze cursus volgen inclusief 4 nachten verblijf in een privékamer.
Hierna gingen we nog gauw even naar een andere duikschool om te horen wat zij te bieden hadden maar het aanbod van Altons was duidelijk heel goed! We moesten er dan ook niet lang over nadenken om dit te aanvaarden en morgenochtend beginnen we er al aan!
Na de vele dagen ziek zijn was het ook tijd om nog eens goed te eten en zo beloonden we ons op een goeie maaltijd bij “RJ’s”. Dit restaurant is maar 3 dagen per week over en we aten hier echt een heerlijke biefstuk! Man, dit was genieten! 😆