Bryce Canyon national park

Verenigde Staten, Bryce canyon national parkk

Met een beetje spijt in het hart werden we vandaag wakker, we beseften namelijk dat we vandaag ons laatste nationaal park zouden bezoeken aan de West-kust! 😢 Tot nu toe was deze reis echt top, hopen dat vandaag een leuk afsluiter kan zijn van het eerste deel van ons avontuur.
Nog voor we echt in Bryce canyon arriveerden zagen we al dat dit park weer iets speciaals zou worden, in Red Canyon gingen namelijk onze ogen al open, vol verlangen naar meer!
Helaas was het in de voormiddag nog heel mistig en koud waardoor we op sommige uitzichtpunten niet van het volledige uitzicht konden genieten. Ik had Tessa ook aangestoken met mijn verkoudheid, maar zij had er heel wat meer last van. Samen met de kou was dit dus geen ideale combinatie.🙈 We besloten dan maar ineens door te rijden tot de achterste stop en hier te koken. Zo konden we wat opwarmen aan ons vuur en terug wat energie krijgen, hopelijk zou de mist dan ook wat opgetrokken zijn wanneer we klaar waren.
Met onze buik goed vol begonnen we met goede hoop terug aan onze route en jawel hoor, de mist was goed weggetrokken, Tessa voelde zich beter en eindelijk konden we de pracht van Bryce Canyon aanschouwen! Het is moeilijk te beschrijven hoe deze canyon er uit ziet maar op de foto’s zullen jullie hier allicht een beter idee van krijgen.
Na verschillende uitzichtpunten gezien te hebben was het tijd om af te dalen in de Canyon en alles eens van wat dichter bij te gaan bekijken. Via een kronkelend pad waren we al snel op de bodem aangekomen. Wauw! Wat een enorme rotsen zijn dit toch allemaal en stuk voor stuk zijn ze verschillend! Net zoals op de uitzichtpunten komen we ook hier ogen te kort om al deze prachtige natuur te aanschouwen. We genieten dan ook met volle teugen!
Voor we het weten is het ook weer avond, we zien de zon nog net onder gaan en besluiten aan het eerste deel van onze rit terug naar Las Vegas te beginnen. Na vandaag kunnen we wel zeggen dat het meer dan de moeite waard was om zo een enorme afstand af te leggen tot Bryce Canyon en dit was zeker een waardige afsluiten van ons avontuur langs de nationale parken aan de Westkust van de VS!👌

Tessa en Bram wat zijn dat mooi foto's! Geniet maar van die mooi reis! En hou het verzichtig, nog vele groeten Bompa Rita