New York: Dag 1

Verenigde Staten, New York

Dankzij het tijdsverschil in ons voordeel stonden we beide fris en monter op! Van Mahmood, de eigenaar van onze AirBnB kregen we metrokaartjes en hij vertelde ons hoe we tot de gratis ferry konden geraken richting NYC (Wij slapen op Staten Island). Dit was ineens de laatste keer dat we hem zagen, aangezien hij en zijn vrouw zelf op vakantie vertrokken. We hadden dus een heel huis voor ons alleen!
In de plaats van de bus te nemen richting de ferry besloten we de eerste dag te wandelen (slechts 2km). Goed dat we dat deden, want we hadden een prachtig uitzicht over NYC tijdens onze trip. Na wat tussenstops (want foto’s nemen doe ik (Tessa) graag 😊) kwamen we aan bij de ferry. Wauw, deze boottocht was indrukwekkend! Het vrijheidsbeeld was nauwelijks 100m van ons vandaan en opnieuw kregen we een indrukwekkend zicht op de skyline (en dit 2x per dag en GRATIS!). Aangekomen in NYC besloten we opnieuw om geen metro te nemen, maar om gewoon te stappen. Al snel hadden we +- 15km in de beentjes en een vol fototoestel . Charching bull, (One) World Trade Center, Ground Zero Memorial, Empire State Building, China Town, Little Italy, Washington Square, Madison park, Times Square en nog vele andere hoge gebouwen, parken, straatanimatie, bekende straten en huwelijksfoto’s later konden we voldaan en uitgeput neerploffen in bed en we vielen als een blok in slaap.