Zion National Park

Verenigde Staten, Zion National park

Tegen de middag komen we aan in Zion. In eerste instantie hebben we er beide geen goed gevoel over. We moeten namelijk een shuttle nemen naar het visitor center vanuit Springdale (het dorp waar je moet parkeren) en 1x daar loop je verloren tussen al de toeristen. In Zion loopt 1 weg met 9 haltes waar verschillende shuttles op en af rijden. Deze vertrekken bij het visitor center en we moeten een dik half uur wachten tot we op de shuttle kunnen, zo’n lange rij stond daar. We stappen uit bij stop 9 en wandelen daar de riverside walk. We wijken wel af van het pad, om de toeristen te vermijden. Dit hadden we misschien beter niet gedaan, Bram stoot namelijk zijn teen aan een serieuze steen. (Stiekem was het wel een beetje grappig πŸ˜‡)
In vergelijking met vorige dagen is het hier heel groen en is de natuur toch echt wel mooi.
Bij stop 8 stappen we niet uit omdat dit omv onze beperkte tijd minder de moeite was. We gaan rechtstreeks naar stop 7, waar we de Weeping Rock Trail doen. Dit was heel mooi! Bij het eindpunt kwam je bij een overhangende rots/waterval. (Best moeilijk om uit te leggen, dus kijk maar op de foto’s 😊) Wanneer we aankomen bij stop 6 beslissen we om de Grotto trail te doen. Waarschijnlijk zijn wij fout gelopen, aangezien we plots bij stop 5 uitkwamen, zonder iets speciaal te zien. Wel hadden we het geluk om tijdens deze wandeling een ree te zien. We waren zo onder de indruk en hadden nog geen idee dat we later op de dag er nog vele zouden tegenkomen πŸ™ˆ. Bij stop 5 beslissen we de Lower Emerald Pool trail te doen. Tijdens deze wandeling komen we een tarantula, vele reeën en een poserende eekhoorn tegen! De waterval was heel erg mooi waardoor we ineens door naar de Uper Emerald Pool gingen. Deze wandeling was toch een stuk zwaarder en de waterval was een grote teleurstelling. Al die moeite voor niets! Grappig trouwens hoe volledig uitgeput ik aankom en hoe Bram precies zoiets heeft van ‘Hoe we zijn er al?’ 😩 . Wanneer we terug onder aankomen merken we dat het al best laat is en de zon al onder aan het gaan is. We gaan richting visiter center (Stop 1) om de shuttle terug naar onze auto te nemen. We moeten weer een dik half uur wachten en natuurlijk ben ik zo stoem geweest om geen bloes mee te nemen. Bijna onderkoeld komen we aan bij onze auto en we zoeken nog snel op onze gsm een plaats waar we kunnen overnachten. Wanneer we daar aankomen is het al pikkedonker, maar we weten wel dat we op een prachtige locatie staan en het dus een hele mooie ochtend gaat worden!πŸŒ„