MEX1: Playa del Carmen

Mexico, Playa del Carmen

We hadden nog niets gepland en we hadden eigenlijk ook geen idee wat er in of in de buurt van Playa Del Carmen te doen was. Om iets meer te weten te komen en de stad te leren kennen besloten we gewoon even rond te gaan wandelen door de straten van dit zeer toeristische maar gezellige stadje.
Bij het buitenkomen van ons hotel ontdekten we dat dit op slechts 50 meter van het strand lag, ideaal dus! In de drukke straten van Playa Del Carmen word je overal aangesproken door mensen die iets willen verkopen, gaande van kleren tot uitstappen. Al snel geraken we aan de praat met een van de mensen die tours aanbieden en ook al hebben we geen interesse in een tour, het is wel een handige manier om te weten te komen wat er in de buurt te doen is. 😊
Na een hoop nuttige informatie ontvangen te hebben gaan we opzoek naar ons eerste Mexicaans eten. Vanaf nu kunnen we niet zelf meer koken dus hopelijk vallen de prijzen mee en is het lekker. We hebben geluk, voor ongeveer 10 euro hebben we beiden lekker gegeten en gedronken! Het was trouwens een echt gokje, want we hadden geen flauw idee wat we bestelden. Het enige wat Tessa zei was, not spicey 😉. Dit is trouwens ook nog in het toeristische gedeelte dus vermoedelijk gaan op andere plaatsen de prijzen nog lager zijn.
Omdat we ondertussen weeral een aantal kilometer in de benen hebben begeven we ons naar het strand om daar een beetje uit te rusten en ons te verfrissen, want het is hier echt wel warm!
Wanneer we in het water zijn horen we plots mensen Nederlands praten, het blijken Helena en Domien te zijn. Helena en Domien hebben ongeveer onze leeftijd en zijn afkomstig van de kant van Leuven. Vermis ze beiden op kot hebben gezeten in Diepenbeek hebben we onmiddellijk iets om over te praten en uiteindelijk is de zon al bijna onder wanneer we uit het water komen. Omdat het best leuk is nog eens Nederlands te kunnen spreken gaan we ook samen avondeten. We komen terecht in een lokaal zaakje waar we weer heel lekker eten. Het eten van Mexico staat ons aan! Gezond is iets anders ☺.
Op weg terug naar ons hotel zien we bij een van de vele barretjes een groot bord buiten staan: 1 liter cocktail voor 60 pesos (3 euro). Dit moeten we dus wel proberen, wetende dat Tessa een paar dagen geleden nog 15 euro heeft moeten betalen voor een sangria! Het was blijkbaar een gezellige avond want plots blijkt het al 4u ’s nachts te zijn, hoog slaaptijd dus!
We hebben wel afgesproken om morgen om 10 uur samen met Helena en Domien naar Akumal te gaan, hier kunnen we volgens onze verkregen info met schildpadden zwemmen!
Hopelijk zal dit morgenvroeg niet te veel pijn doen,…😊