New York: Dag 2

Verenigde Staten, New York

Vandaag stond Central Park op het programma. In een fruitwinkeltje kochten we broodjes, tomaat , mortadella en twee nectarines als ontbijt/lunch. We beslisten toch maar de bus naar de ferry te nemen , aangezien we nog steeds uitgeput waren van gisteren. Vervolgens namen we in NYC de metro naar Central Park. We weten niet of het te maken had met het feit dat het zondag was, maar er was enorm veel leven hier. Jongeren (en oudere die zich nog jong voelen) waren aan het baseballen, voetballen, frisbeeën, rollerskaten… Alle sporten kwamen wel aan bod. Ook de straatanimatie ontbrak niet. In tegenstelling tot de dag ervoor, waar telkens dezelfde acts op verschillende plaatsen werden opgevoerd, kwamen we nu zeer uiteenlopende voorstellingen tegen. Van opera tot acrobatie tot gospel. Vooral dit laatste sprak ons aan. De uitnodigende sfeer leidde ertoe dat ik zelfs enkele danspasjes waagde tussen de gepassioneerde negerinnen. Vervolgens liepen we kris kras verder in dit ongelooflijk grote park. Al snel hadden we weer veel meer gewandeld dan verwacht en kwamen we aan het einde (de overkant). We twijfelde of we een metro zouden terug nemen of dat we toch terug zouden wandelen naar het ander uiteinde van Central Park. We kozen voor de tweede optie in de hoop dat we op de terugweg ook iets lekkers tegen kwamen om te eten. Uiteindelijk stonden we terug op Times Square (Lange tocht!) waar we gelukkig een super deal vonden. 2 stukken pizza + drinken voor maar 2,75 dollar! In vergelijking met de echt wel hoge eetprijzen in New York was dit super goedkoop! We namen de metro en kwamen weer meer dan voldaan terug.