COS2: Onze eerste dag met Poty + surfen tijdens de zonsondergang

Costa Rica, Playa Avellana

Om 10u vertrekt onze bus vanuit Liberia richting Tamarindo (Ook wel Tamagringo genoemd door de vele Amerikaanse toeristen). Normaal rijdt de bus hier 2u over maar deze keer duurt het 3u. Dit komt eigenlijk nog niet zo slecht uit want om 13u hebben we hier afgesproken met Poty. Van hieruit is het nog 40 minuten rijden over onverharde wegen waar je echt wel een fatsoenlijke jeep voor nodig hebt.
Het weerzien met Poty is echt heel leuk en voelt onmiddellijk vertrouwd aan! In eerste instantie is er niet veel tijd om Tessa te kunnen voorstellen want de auto staat gewoon op de baan maar eens we in de auto zitten is er tijd genoeg om bij te praten. Poty heeft ook kokosnoten voorzien en zo hebben we elk onze kokosnoot om op te drinken. Vanaf het eerste moment is het ook al duidelijk dat Tessa en Poty goed met mekaar overweg zullen kunnen en dezelfde interesses hebben.
Het is hier trouwens ongelooflijk mooi en gezellig waar ze woont. In een hele mooie studio in het midden van de jungle en toch vlakbij het strand, wij zijn er onmiddellijk verliefd op! Op het terras hangt ook een grote hangmat en op het dak liggen de leguanen te zonnen, heerlijk!
Omdat we allemaal wel best veel honger hebben maakt Poty ons een heerlijke, gezonde lunch. Ze is heel hard bezig met gezond leven dus dit is niet slecht voor ons gezien ons voedingspatroon de afgelopen weken .
Nadat we nog even bijgekomen zijn is het tijd om richting het strand te gaan, hier hadden we ook echt zin in! Eerst trekken we nog even de mangrove in over een leuke houten brug om vervolgens te gaan surfen bij zonsondergang. We hebben wel maar 1 surfplank dus eerst is Poty aan de beurt, wij genieten ondertussen al van de ondergaande zon. Wanneer Poty klaar is is het mijn beurt en ook ik kan nog een paar golven nemen voordat het helemaal donker is. Ik moet zeggen dat het toch wel een beetje een magisch gevoel is om met de ondergaande zon te surfen.
Omdat gezonde mensen soms toch ook mogen zondigen rijden we ’s avonds nog even terug naar Tamarindo om pizza en pasta te gaan eten. Een goede afsluiter van een super mooie, leuke dag.