GUA9: Vulkaan Acatenango: de top + afdaling

Guatemala, Acatenango

Ondanks de omstandigheden hebben we toch nog wel wat kunnen slapen! Half vier was echter wel veel te vroeg om op te staan😣! Het was nog pikkendonker buiten, we moesten namelijk nog 2 uur wandelen en dan zouden we de zonsopgang vanaf de top zien! Na weer een helse tocht, was de zonsopgang super mooi, maar eigenlijk was het uitzicht niet zoveel verschillend dan op de plaats waar we sliepen.
Nadat we terug op de slaapplaats aankwamen werd er nog warme choco gemaakt en tegen 8u begonnen we met dalen. Ik merkte toch dat ik wat last had van de hoogte, want ik voelde mij al heel de ochtend draaierig!😐
Fysiek was dit veel minder zwaar, maar voor de knieën en tenen is dit alles behalve goed! Ik probeerde dan ook schuin de berg af te gaan om mijn dikke teen wat te sparen, want na nog geen 15min begon ik hem al te voelen…😣
Nu beseften we trouwens ook wat een enorm steile berg wij opgeklommen zijn! Hier is echt geen enkel plat stukje bij!
Na een kleine 3tal uur kwamen we onder aan! Het zat erop… Enerzijds was ik enorm trots op mezelf dat ik dit gedaan had! Anderzijds zou ik het nooit of te nooit meer opnieuw doen!! 😤 Maar het was zeker en vast een hele ervaring en om zo hoog, boven de wolken, samen met u vriendje te staan is toch best romantisch😊

We reden met het busje terug naar ons hotel en het eerste waar we naar uitkeken was om heerlijke verfrissende douche te nemen! Hierna gingen we met ons vieren nog ergens gezellig samen iets eten, wisselden we onze contactgegevens uit en gaven elkaar nog enkele goede tips voor het verdere reizen. Tot slot kropen we ons bedje al heel vroeg in, want amai we waren uitgeput!

Leest vlot dit dagboek. Alle ingrediënten voor een goed sprookje/roman komen er in voor. Van romantiek boven de wolken, tot een mooie zonsopgang. Van rollende spierballen, tot...... ja zelfs een smurfen-teen. xxx