GUA13: Laatste dag Panajachel

Guatemala, Panajachel

Ons plan was om vandaag naar San Pedro te gaan, maar wanneer we hier wat over opzochten leek hier niet zoveel te doen, buiten de vele restaurants en drankzaakjes. De boottrip naar daar was ook eerder prijzig dus we beslisten gewoon te eten en drinken in Panajachel en zo hadden we meer geld om hier uit te geven 😉. Eergisteren hadden we dit stadje wel al wat verkend, maar waren we niet echt aan het meer geraakt, dit gingen we vandaag dus wel doen.
Wanneer we aan het meer aankwamen bleken hier ook 1000 zaakjes te liggen. We begonnen dan ook met een smoothie. Het mooie uitzicht blijft toch wel formidabel! Hierna verplaatsten we ons naar een ander zaakje om te lunchen. In dit zaakje leerden we nog eens een andere kant van het leven hier kennen. Tot vervelens toe kwamen er voortdurend zowel kinderen als volwassenen langs om allerlei spulletjes te verkopen, maar wij hebben gewoon geen plaats in onze bagage… Ze bleven aandringen en zelfs tijdens het eten moesten we minstens 10 maal vertellen dat we niets wilden. Dit was na een tijdje dus best vervelend😡! Wanneer we de rekening vroegen bleek deze toch ook aan de hoge kant. Nadat we de menukaart terug gevraagd hadden bleek dat de ober bij elk gerecht en bij de drankjes telkens 10 quetzales had bijgeteld, pech voor hem dat wij ook kunnen tellen…😏
Na ons restaurantbezoek was het tijd om nog eens wat informatie te verzamelen voor onze verdere reis. We willen namelijk graag richting “Copan Ruinas” gaan in Honduras, maar weten nog niet hoe we daar geraken. Bij de verschillende aanbieders van shuttles richting Copan horen we overal hetzelfde, door het laagseizoen is er geen rechtstreekse shuttle van Panajachel naar Copan. Enkel vanuit Antigua vertrekken er om 4u ’s ochtends shuttles dus we zullen sowieso nog een nachtje terug moeten naar Antigua.
Terug op de kamer boeken we dan ook nog een nacht in het hotel waar we eerder al verbleven en doen we nog wat opzoekwerk voor de komende dagen. Zo is ook deze dag weer omgevlogen!😊