Yellowstone Dag 2

Verenigde Staten, Yellowstone northeast entrance

Brr het was toch een hele koude nacht. Ik had gelukkig nog een fleece deken, maar Bram had het best koud. Hij is zelfs ’s nachts nog moeten opstaan om naar de wc te gaan, terwijl het vroor! ❄ Ik was toen ook klaarwakker aangezien ik schrik had dat hij door een beer zou opgegeten worden!😊 Overal hangen namelijk veel waarschuwingsborden met ‘Opgepast Beren, gevaarlijk’.
Minder uitgerust starten we aan onze dag. We kijken er wel heel hard naar uit, aangezien dag 1 zo’n geweldige indruk heeft nagelaten.
Eenmaal terug aangekomen in het park beginnen we onze dag zoals we de vorige geëindigd zijn. We komen een leuke waterval tegen, wat bizons maar vooral ongelooflijk veel mooie geysers en hotsprings. Van hele kleine geysers tot immens grote velden vol geysers en hotsprings. Deze zijn er dan ook nog in alle geuren (letterlijk) en kleuren.
Na de koude nacht is het trouwens wel een heel mooie, warme dag geworden, tijd dus om de lange broek te wisselen voor een korte 😆. Omdat het park zo groot is zullen we vanavond ook aan de noordoost ingang proberen te gaan slapen, we rijden dus de andere kant uit dan gisteren. Onderweg komen we ook nog een aantal hele mooie en rustgevende meren tegen waar we even halt houden. Hoe verleidelijk het ook was, we zijn er toch maar niet in gaan zwemmen…
Na nog een kleine tussenstop boven op een berg (met een prachtig zicht over Yellowstone) en nog een mooie waterval begint onze mini-safari. We komen plots constant mooie dieren tegen: big horn sheeps, pronghorns, reeën, berggeiten, een rode vos en natuurlijk bizons, heel veel bizons! We zijn ondertussen zo aan het opgaan in onze fotojacht op dieren dat het plots pikkedonker is geworden. De weg tot de uitgang is dus best nog wel een avontuur met zoveel dieren zowel op als langs de baan, ogen open dus!
Gelukkig zijn we veilig uit het park geraakt, nu nog een slaapplaats vinden. Na een tijdje rond te rijden en te ontdekken dat alle campings in deze regio gesloten zijn besluiten we onze auto gewoon in het dorp te parkeren en hier stiekem te gaan slapen. Vermits de temperatuur ondertussen weer richting vriespunt is gegaan en het veel te hard zou opvallen als we langs onze auto zouden koken besluiten we onszelf te trakteren op een restaurantbezoekje. Helaas hebben we al ooit beter gegeten maar het was toch een gezellige avond!