HON17: Bezoekje aan de tandarts

Honduras, La Ceiba

Deze dag begon niet zo heel goed voor Tessa. Sinds gisteren had ze last van tandpijn, maar deze nacht was het veel erger geworden. Haar oor, wang en keel voelden gezwollen en deden enorm veel pijn. Ze had dus ook amper geslapen en de pijnstillers leken niet te werken. Nu was zij dus aan de beurt om pech te hebben 😓.
Zodra het ochtend was wilden we dan ook naar een dokter. We wisten alleen niet of we best naar een dokter of naar een tandarts gingen, aangezien haar oor enzovoort ook pijn deden. Misschien was dit namelijk door het duiken? We kozen er uiteindelijk toch voor om het te wagen op een tandarts. De mensen van het hotel vertelden ons dat de tandarts om 8u begon te werken en deze uren stonden ook op de deur geschreven, helaas wil dit niet altijd iets zeggen wanneer je in Honduras bent…
Na een tijdje te wachten hoorden we van iemand anders dat de tandarts wel vaker een uurtje later begint te werken😡. Tessa was hier uiteraard niet blij mee.
Het was maar een kilometer wandelen tot de Walmart en hier moesten we toch sowieso nog naar toe, we deden dit dus in tussentijd. Omdat we nog geen rugzak bij hadden om meer inkopen te doen kochten we enkel een aantal kleinigheden waardoor we namiddag nog eens terug moeten gaan.
Wanneer we terugkwamen van ons kort bezoekje aan de Walmart was de tandarts gelukkig wel open en al snel konden we geholpen worden. Blijkbaar is Tessa haar wijsheidstand aan het doorkomen en deze heeft nu een infectie en een ontsteking veroorzaakt, heel pijnlijk dus😐! Eigenlijk zou de wijsheidstand getrokken moeten worden maar dit zien we niet echt zitten in een land als Honduras. In de plaats heeft de tandarts antibiotica en pijnstillers voorgeschreven. Het is nu vooral hopen dat deze werken en dat de ontsteking niet te vlug terugkomt, dit risico zit er namelijk wel in zolang de tand niet getrokken wordt…. 😩
Nadat we de juiste medicatie gehaald hebben bij de apotheker is het wachten op nog eens een droog moment om terug naar de Walmart te gaan. An heeft ons namelijk laten weten dat we zeker genoeg drinkwater moeten meenemen en ook nog wat extra eten voor onszelf kan geen kwaad. Ook vroeg ze nog wat fruit en groenten mee te nemen voor de bevolking op het eiland en we voorzien nog een aantal kartonnetjes wijn om de avonden gezelliger te maken.
Vermits we ook kerstmis zullen vieren op het eiland kopen we ook een aantal cadeautjes voor An, zij heeft ons namelijk enorm goed geholpen toen ik ziek was!
Verder hebben we vandaag niet meer heel veel gedaan, Tessa haar tand is nog steeds pijnlijk en buiten regent het vooral. We kijken vooral heel hard uit naar ons vertrek richting Cayos Cochinos van morgen!