FL13: Miami Beach

Verenigde Staten, Miami Beach

We beginnen onze dag vandaag met een lange rit van Key West naar Miami Beach (4u rijden). Om de rit wat leuker te maken, maken we onderweg een aantal tussenstops. Bij een van de stops verschiet Tessa zich een ongeluk wanneer plots langs haar een gigantische leguaan zit.😆 Ik was zelf nog aan de auto maar al vlug ben ik daar om te komen kijken, het is echt wel een prachtig dier!
Bij aankomst in Miami Beach blijkt het vinden van een (betaalbare) parking niet onmiddellijk zo evident maar uiteindelijk komen we toch uit in een parkeergarage waar we slechts 1 dollar per uur moeten betalen. Omdat we nog niet gegeten hebben en we nog veel eten in onze auto hebben liggen besluiten we te koken in de parkeergarage. Op zich dachten we dat dit misschien een beetje raar kon zijn om ons hier zo te zien staan maar al snel merken we dat men wel meer gewoon is in Miami. Terwijl we aan het koken zijn parkeert er namelijk een auto met veel te luide gangstermuziek en 2 jonge meisjes in langs ons. Na een paar minuten stapt 1 van de meisjes uit en al vlug gaat ook haar minirokje uit, nu stond ze daar dus in haar (mini) ondergoed / bikini. Wat volgde sloeg echter alles, ze stapte terug in de auto, legde haar voorzetel plat, zette de muziek loeihard en begon zo hard als ze kon te “twerken” (met haar poep richting het stuur).😨 Diegene die dit niet kennen moeten het maar eens opzoeken op het internet… Ondertussen was haar vriendin erlangs alles aan het filmen. Het interesseerde hen duidelijk ook niet veel dat wij alles van op de eerste rij konden meevolgen want dit tafereel herhaalde zich nog een 5 tal keer, het filmpje zal van slechte kwaliteit geweest zijn…😃
Na dit bizarre voorval en wel een lekkere maaltijd vertrokken we gepakt en gezakt naar Miami’s South Beach. Dit is het bekendste strand van Miami waar wel vaker celebrities te spotten zijn. Vandaag was er echter heel veel wind waardoor het niet zo heel warm was en bijgevolg was het ook minder druk op het strand.
Zelf hadden we ook niet zo veel zin meer om te zwemmen en daarom besloten we maar even rond te wandelen. We passeerden langs de haven met een aantal enorme jachten en vielen achterover van de huur- en koopprijzen hiervan, tot wel 800 000 dollar per week!😲 Ook zagen we wat appartementen te koop staan en voor slechts 19 miljoen dollar kan je de trotse eigenaar van een mooi appartement worden in Miami. Omdat we nog wat energie over hadden besloten we nog wat rond te wandelen in de uitgaansbuurten en zo hadden we weer de nodige kilometers in de benen.
Om onze roadtrip te eindigen zoals we ze begonnen waren zochten we naar een Walmart op weg naar de luchthaven en hier zouden we onze nacht doorbrengen. Zouden, want na een aantal uur slapen werd er plots op ons raam geklopt door een nachtwaker van de Walmart. Deze Walmart was geen 24uur open en hier mochten we blijkbaar dus niet overnachten. De man was precies ook een beetje moe en dus ook niet zo vriendelijk en dus moesten we opzoek naar een nieuwe slaapplaats. Na een halfuurtje zoeken hadden we een nieuw plekje gevonden bij een andere winkel en zo konden we onze laatste nacht in de auto rustig verder zetten. Toch straf dat je uitgerekend de laatste nacht wakker gemaakt moet worden…😉