MEX3: Op weg naar Tulum

Mexico, Quintana Roo

Vandaag staat er weer een reisdag op het programma, we zullen van Playa Del Carmen naar Tulum trekken.
Via Domien en Helena hebben we een goedkope wasserij ontdekt en dus willen we eerst onze was nog laten doen alvorens de bus te nemen. Rond 9u bracht ik onze 6kg was naar daar en om 12u mocht ik hem weer mooi opgeplooid gaan halen voor slechts 4 euro, daar konden we het natuurlijk zelf niet voor doen.😊
Met een rugzak vol propere kleren trotseerden we de hitte en wandelden richting ADO busstation, van hieruit met de bus naar Tulum en dan weer even zweten met de rugzak tot aan de “Chill Inn” hostel. Hier werden we zeer goed ontvangen en we besloten onmiddellijk samen met een hoop andere gasten en de eigenaars van de hostel naar het strand te gaan. Het was al tegen de avond maar een beetje verfrissing en een klein hapje en drankje konden zeker geen kwaad!
Toen de zon onder was en we terug met een collectivo in het dorp werden afgezet, gingen we (Helena en Domien waren er ook nog bij) met een van de andere gasten eten in een lokaal zaakje. Hier betaal je 7! Pesos voor 1 taco! Je moet weten dat 21 pesos ongeveer een euro is. Een paar taco’s en elk een cola later kregen we dan ook een rekening van 63 pesos, niet slecht om met 2 personen van gegeten te hebben.👌
Na het eten ging het terug richting hostel en was het slaaptijd voor ons, het zijn toch steeds vermoeiende dagen!