GUA6: Op weg naar Antigua

Guatemala, Antigua Guatemala

Om 7u vertrokken we vanochtend al met een hele hoop andere gasten vanuit het Gringo’s hostel richting Lanquin om van hieruit elk terug onze eigen weg op te gaan. Eens in Lanquin aangekomen merkten we dat de meeste andere mensen die naar Antigua gingen een andere bus hadden dan ons. Al snel bleek onze vrees over de tickets dan ook waarheid te worden en de sympathieke kerel uit Flores was dus eigenlijk gewoon een dikke eikel, onze bus zou helemaal niet komen opdagen vandaag!😠
Gelukkig bestaan er ook nog vriendelijke mensen en nadat Tessa haar vrouwelijke charmes (pruillip en fake tranen) bovenhaalde werden we door 2 vriendelijke mannen die het daar allemaal een beetje moesten regelen toch nog op de laatste bus geduwd.We moesten geen nieuw ticket kopen en zij zouden het wel regelen met de mensen uit Flores die ze wel kenden. Oef😓.
Na deze stressvolle ochtend waren we dus eindelijk vertrokken richting Antigua en eigenlijk was deze bus nog wel best comfortabel. Omdat we pas als allerlaatste op de bus zaten was het wel niet mogelijk om naast mekaar te zitten maar dit was nu ook weer niet zo een grote ramp. ’s Middags stopten we nog eens even bij de mc Donalds in Coban en als alles goed ging zouden we rond 16u aankomen in Antigua. Dit is echter Guatemala en hier gaat het meestal niet zo vlot als je zou hopen 😉.
Eerst kwamen we terecht in een file en op 15km van Antigua had de bus plots een serieus diesellek😣. Gelukkig konden we aan een tankstation stoppen en na een tijdje was het lek ook weer gedicht.
Uiteindelijk kwamen we om 19u30 aan in Antigua en dropten onze bagage in ons hotel. (We zijn slechts 12u en 30 min. Onderweg geweest 😧.)

Er was heel veel leven in de stad omdat het vrijdagavond was en dus besloten we nog even op pad te gaan en iets te eten. We zagen al een eerste keer wat een leuke stad dit was maar na deze vermoeiende reisdag lagen we toch al snel in ons bed!😪

Ja Tessa, je acteerlessen zijn dan toch niet voor niks geweest; hi hi hi