MEX6: Laguna Bacalar

Mexico, Lake Bacalar

Na een toch wel redelijk slechte nacht waren we weer vroeg op vanochtend. Mijn rug had al ooit beter aangevoeld en met een slaperige kop gingen we naar het ontbijt.
Het ontbijt hier was wel oké en na een korte discussie met de eigenaars van de hostel kwamen we ook tot een overeenkomst over de prijs. Uiteraard zouden we niet 2 nachten voor de duurdere slaapplaats aan het water betalen wanneer we 1 nacht in een tent, op de grond en langs de wc’s hadden moeten slapen.
Nu dit in orde was begaven we ons naar de lagune en deze was echt wel prachtig! Het water was ongelooflijk mooi van kleur en alles straalde pure rust uit! Op de stijgers stonden genoeg ligstoelen om een rustig plekje te vinden en de roofvogels maakten het allemaal nog leuker met hun klank-en vliegspektakel. Hier konden we wel even chillen!
Na een verfrissende duik, wat te lezen op de e-reader en hennig te bakken in de zon was het tijd om eten te gaan zoeken. We moesten ook nog geld afhalen dus begaven we ons richting het centrum van het dorp. Heel veel viel hier niet te beleven maar zo hadden we Bacalar ook weer eens gezien.
Na nog wat te chillen aan het water en het nodige opzoekwerk te doen voor de komende dagen gingen we ’s avonds nog iets eten met 2 meisjes die we ontmoet hadden uit onze hostel in Tulum. Hierna was het slaaptijd, we hadden namelijk nog wat in te halen van onze vorige nacht en nu lagen we wel in ons bed aan het water! We gaan trouwens ook extra vroeg opstaan om de zonsopgang te zien. We hebben namelijk gehoord dat deze prachtig moet zijn! (En dat was het ook, de foto's staan hier al bij!)