Grand Canyon - North Rim

Verenigde Staten, Grand Canyon, north rim

Na een slechte nacht waarin we beide koud hadden en en onze draai niet vonden beginnen we aan ons avontuur in een van de bekendste nationale parken ter wereld: Grand Canyon! Om de slaap een beetje uit onze ogen te krijgen en de dag zo fris mogelijk te beginnen rijden we vanaf onze slaapplaats in het bos rechtstreeks naar het visitor center om ons te verfrissen.
Vanaf het visitor center doen we een eerste korte wandeling naar het meest bezochte uitzichtspunt van de “north rim”. Hier hebben we dan ook een eerste zicht op deze echt enorme canyon. Het is wel een heel ander zicht dan we verwacht hadden, veel meer groen en volledig omgeven door bossen. Wij hadden eerder een dorre, vegetatieloze omgeving verwacht die puur uit steenlagen zou bestaan. Dit was natuurlijk ook heel mooi!
Na dit eerste uitzichtspunt willen we graag nog wat meer zien en stappen we in de auto richting de volgende overlooks. Stuk voor stuk zijn ze indrukwekkend en toch allemaal anders, er volgen dan ook nog een hele hoop foto’s want dit kunnen we niet gewoon laten passeren.
Tijdens ons bezoek aan de noordzijde van het park zijn we wel beiden nieuwsgierig geworden naar het zuiden van het park, hier zou het er helemaal anders uitzien hebben we ons laten vertellen. Indien we nog tijd over hebben op het einde van onze roadtrip zullen we dus ook nog even de zuidkant bezoeken.
We merken ook dat we stilaan een beetje moe aan het worden zijn van het vele reizen en de vele parken te bezoeken. We hebbend dan ook besloten om na Bryce canyon (dit staat morgen op het programma) door te rijden naar “Joshua Tree” en daarna eerst de kustroute tussen LA en S. Francisco te doen voordat we de andere parken gaan bezoeken. Zo kunnen we even uitrusten op het strand en weer met opgeladen batterijen beginnen aan het laatste deel van deze nu al onvergetelijke roadtrip!
Vanavond slapen we trouwens op de parking van een MC Donalds waar we geen fastfood eten maar wel een heerlijke pasta met scampi’s hebben klaargemaakt, heerlijk!!

Amai allemaal zo mooi en jullie zijn nog maar net een maand vertrokken! Altijd fijn om mee te lezen en wat een prachtige foto's :) x