GUA7: Verkendag op Antigua

Guatemala, Antigua Guatemala

Goed uitgerust van onze lange reisdag gisteren beginnen we vandaag met een stevig ontbijt, 2 dikke pannenkoeken met banaan! 🍌Tijdens het ontbijt horen we dat we niet de enige Nederlandstaligen aan tafel zijn. Voor we het weten zijn we anderhalf uur verder en hebben we de sympathieke Nederlanders Jort en Chantal leren kennen.😆
Jort en Chantal zijn beiden 25 jaar en het klikt meteen. Tijdens ons gesprek blijkt dat we graag dezelfde vulkaan willen beklimmen vanuit Antigua, de Acatenango. Dit is een 2-daagse tocht en we hebben gelezen dat je altijd per 4 moet overnachten in een tent, ideaal dus voor ons! Bij deze hebben we ook weer een trip richting vulkaan geboekt voor morgen en overmorgen. 😃
Na deze leuke kennismaking trekken Tessa en ik de stad nog eens in. We hebben gisteren al een beetje kunnen proeven van het mooie centrum maar vandaag willen we graag wat meer zien. Behalve de vele kerken, ruïnes en kleurrijke huisjes komen we ook terecht in de coolste mc Donalds die we ooit gezien hebben. We eten hier niets, maar nemen wel een kijkje in de tuin en dit is zoals je op de foto’s kan zien wel iets anders dan we gewoon zijn bij de mc Donalds in België…☺
We zijn het er al snel over eens dat dit echt wel een hele mooie, gezellige stad is en na een aantal uren sightseeing is het tijd om naar de supermarkt te gaan. We moeten nog voldoende water en extra eten inslaan voor onze tocht van morgen, blijkbaar heeft de gemiddelde mens niet genoeg met het lunchpakket dat je meekrijgt😊. Ook kopen we nog een paar handschoenen en een muts voor Tessa want het kan best koud worden!
Om ons helemaal goed voor te bereiden halen we nog 2 veel te grote pizza’s uit en kruipen we op tijd ons bed in, hopelijk gaan de pizza’s ons morgen niet te zwaar op de maag liggen.😉