MEX7: Chetumal

Mexico, Chetumal

We hadden de wekker deze ochtend al om 6u gezet om de zonsopgang te zien. 🌄 Naar het schijnt zou deze zeer de moeite zijn boven de lagune en hier wilden we onze slaap dus wel eens voor opofferen! Bij het ontwaken zagen we echter dat het nog redelijk bewolkt was en we wisten dus niet of we veel van de zonsopgang te zien zouden krijgen. Gelukkig werd al snel duidelijk dat je ook met een aantal wolken een prachtige zonsopgang kan hebben! (De foto’s staan bij ‘Laguna Bacalar’)
Na een goede nacht, op een dikke matras, en deze prachtige zonsopgang was onze dag dus al goed begonnen! Hierna begaven we ons naar het ontbijt en de rest van de voormiddag zochten we van alles op over onze trip naar Belize, hier willen we graag naar het rasta-eiland Caye Caulker gaan.
Uiteindelijk besluiten we de trip in 2 delen te doen en eerst een tussenstop te maken in Chetumal. Tegen 14u begeven we ons dan ook richting ADO busstation om hier de bus te nemen, na een goed half uur komen we al aan op onze bestemming! Omdat het toch nog een stukje is tot het hotel nemen we nog even een taxi en zo hebben we nog tijd genoeg om ook hier de stad een beetje te verkennen.
Via een korte weg met heel veel winkeltjes komen we aan het water en hier zien we na de prachtige zonsopgang van deze ochtend ook nog een prachtige zonsondergang, het zit hem soms in de kleine dingen 😊.
Na deze zonsondergang en nog een hapje eten (in een super schattig klein zaakje) is het voor ons ook tijd om onder de wol te kruipen, we zijn al lang genoeg op en morgen moeten we al om 7u de bus nemen!