HON9: Copan Ruïnas

Honduras, Copán Ruinas

Nu ik weer een beetje mens ben geworden is het tijd om de ruïnes van Copan toch ook eens te bezoeken! We kunnen namelijk onmogelijk zo lang in Copan zijn geweest zonder deze bezocht te hebben! 😊
Het dorp ligt op slechts 20 minuten wandelen van de ruïnes, het lijkt ons dus een goed plan om nog eens wat te bewegen en tot daar te wandelen ipv een tuc-tuc te nemen. Eenmaal aangekomen aan de ruïnes is het onmiddellijk duidelijk dat het toerisme in deze streek van Honduras zware klappen heeft gekregen, we zijn er bijna alleen!
Doordat er zo weinig volk is hebben wij wel alle tijd om de ruïnes op ons gemak te bezichtigen, we moeten het ook op ons gemak doen want zelf ben ik duidelijk nog niet 100% op kracht. 😐
Ondanks het weinige volk kunnen we toch weer concluderen dat wij een beetje cultuurbarbaren zijn. De ruïnes maken niet zo veel indruk op ons en we hebben veel meer aandacht voor de natuur rond ons. Zo zitten hier ontzettend veel papegaaien, dit zijn echt grote en vooral super sierlijke vogels. Het lawaai dat ze maken is soms iets minder sierlijk maar samen met de andere vogels zijn ze echt fascinerend om naar te kijken!☺
Na dat we onze ogen uitgekeken hebben op de papegaaien begeven we ons naar het restaurant dat bij de ruïnes hoort. Hier eten we iets kleins en zo hebben we weer kracht genoeg om terug richting de “ViaVia” te wandelen. Eigenlijk hadden we gepland om vandaag nog een rustdag te houden en de ruïnes morgen te bezoeken, maar Geert moet morgen naar San Pedro Sula en heeft ons aangeboden om ons mee te nemen tot daar (4u durende rit). Dit is een ongelofelijke meevaller en dit willen we dus zeker niet laten schieten!😉
’S Avonds genieten we nog een laatste keer van het heerlijke eten in de ViaVia en hierna liggen we weer op tijd in bed zodat we morgen om 5u klaar staan om richting San Pedro Sula en vervolgens richting Utila te vertrekken. Utila is trouwens een eiland waar we een duikcursus gaan volgen!😎