Op weg naar Salt Lake City

Verenigde Staten, Salt Lake City

<Blijkbaar krijgen jullie meerdere mails van 1 reisverslag. Dit komt omdat wij slechte verbinden hebben en dan maar een deel van onze foto’s bij het reisverslag gepost worden. Bij de tweede mail is het dan verder aangevuld en zo verder tot alles erop staat. We zijn hier nu pas achter gekomen dus we gaan dit proberen te vermijden, zodat jullie niet onnodig veel mails ontvangen! Wij vinden het trouwens wel heel erg leuk om te horen dat jullie ons volgen! Schrijf gerust als respons een keer je naam onder het reisverslag dan weten wij wie het leest, want nu hebben we er geen idee van. Groetjes Bram en Tessa>

Reisverslag

Vandaag rijden we door van Grand Teton naar Salt lake city om vervolgens door te trekken naar Arches.
Salt Lake is de hoofdstad van Utah. Deze stad staat ook bekend als de thuisbasis van de mormonen. Dankzij mijn Bompa ben ik hiermee bekend geraakt, aangezien zij een hele grote databank hebben van familiestambomen. In de 19de eeuw is er namelijk familie van mij naar Detroit in de USA getrokken om daar te leven. Mijn Bompa had de nodige gegevens van deze familieleden gemaild zodat ik in de Family Historie Labery in Salt Lake kon kijken of er meer gegevens beschikbaar waren, zoals waar ze zijn gaan wonen, of ze kinderen hadden,…. In dit gebouw kan iedereen naar binnen gaan en hier staan voornamelijk zeeeeer veel computers. De mormonen helpen je vervolgens met het zoeken van informatie over familieleden. Zelf heeft mijn zoektocht voor mijn bompa weinig opgeleverd. Waarschijnlijk hebben deze familieleden een andere naam aangenomen in de USA aangezien hun naam te moeilijk zou geweest zijn om daar uit te spreken. In ieder geval als je zelf eens geïnteresseerd bent in jou stamboom, blijkbaar zijn de programma’s sinds kort ook allemaal online beschikbaar gemaakt over de hele wereld. Gewoon even Family tree, mormonen intikken en je gaat er op uitkomen!
Op weg naar Salt Lake City waren we al eerder gestopt aan een andere mormoonse kerk, waar we ook aten, om te kijken of ik hier ook al info kon vinden. Dit was gesloten, maar ik leerde er wel een heel vriendelijk mormoons koppel kennen die mij met plezier verder hielpen en nog wat informatie gaven over hun geloof. In tegenstelling tot Bram vind ik informatie over mensen hun geloof best interessant, hij vond het minder leuk 😆.
We zijn ook nog even gestopt aan een tankstation, Flying J, om te douchen! Na een aantal dagen enkel kattenwasjes deed een douche enorm deugd! Dat is trouwens op de plaats waar al de truckers douchen en dit was super proper! Je betaald 12 dollar voor beide en je mag zolang douchen als je wil! Wanneer we proper zijn stoppen we ook nog even aan Bear lake! Ook heel mooi.
’S Avonds zijn we ook nog even deze stad ingetrokken en we moeten zeggen dat deze echt verrassend mooi is. Alles is heel gezellig gemaakt met meerdere fonteinen, riviertjes,.. Ook was alles super proper! We dronken nog gezellig een cocktail en gingen slapen op (ja weeral 😊) de parking van de Walmart! Hier voelden we ons wel iets minder op ons gemak. Je merkte dat deze Walmart niet bij het mooi, propere Salt Lake hoorde, maar dat dit eerder de achter buurt was. Achja, ooglapje op, verstand op nul en slapen 😪.

Ik kijk er iedere keer naar uit om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Amuseer jullie nog daar in Amerika en geniet ervan!