Tussenstop : België

België, Houthalen

We werden wakker op de parking van de Mc Donalds en voor we vetrokken naar Bryce Canyon gingen we eerst nog even bellen naar onze ouders. Nooit verwacht dat we 48u later in België zouden zijn!
Wanneer ik mijn mama aan de lijn kreeg hoorde ik dat er iets mis was. Mijn nonna (oma) was in een soort coma gegaan en de dokters gaven haar nog enkele uren. Natuurlijk kwam dit als een donderslag binnen en wilden we zo snel mogelijk bij haar zijn! Dankzij Bram zijn ouders en een super verzekering konden we de volgende dag al opstijgen. Eigenlijk diezelfde dag nog, maar wij geraakte jammer genoeg niet op tijd aan de luchthaven…
Er werd voor onze een hotel in Las Vegas geboekt en we gingen ’s avonds nog even wandelen om ons zinnen te verzetten. Ik heb vooral heel de dag en nacht gebeden en gehoopt dat wij op tijd terug zouden zijn!
De volgende ochtend kregen we van mijn mama te horen dat ze de nacht toch gehaald had, ondanks de verwachtingen van de dokters en dat ze zelfs terug wat wakker was.
Na een lange vlucht van Las Vegas tot Frankfurt en van Frankfurt tot Brussel kwamen we aan! Mijn nonna was in die tijd nog meer wakker geworden dus ik was de gelukkigste mens op aarde dat ik haar zo kon zien! (Uiteraard hadden we allemaal wel nog het gevoel dat het elk moment gedaan zou kunnen zijn).
Nu zijn we 10 dagen verder en wonder boven wonder stelt mijn nonna het naar haar normen goed! Iedereen was hier heel blij om, al was het heel moeilijk voor mij om een vlucht terug te boeken. Ondanks dat deze reis altijd mijn droom is geweest en ik dit nu samen met mijn vriend kan doen, is het toch ook heel erg moeilijk om afscheid te nemen van mijn nonna. We hebben wel een hele leuke 10 dagen samen gehad en nu zitten Bram en ik klaar om op te stijgen!
We zetten onze reis gewoon verder en missen alleen de west kust van San Diego tot San Francisco. Dit kunnen we altijd op het einde van onze reis of een andere keer nog eens doen!
Het voordeel was wel dat wij bij de 1ste verjaardag van mijn liefste neefje Loris konden zijn en konden smullen van de paella van mijn Spaanse meter!
Achja zo heeft alles zijn voor en nadelen! Nu kijken we er vooral naar uit om onze droomreis verder te zetten en hopelijk tot over 5 maanden!

Tessa en Bram , met een gerust gemoed terug richting droomreis , tof dat je dit samen kunt meemaken ! Wij kijken al uit naar uw volgende verslagen . Waarschijnlijk zitten wij ( ik samen met mijn dochter An ) in 2017 ook in Amerika... Fijn om al een voorproefje te krijgen ! Groetjes, en nog een leuke en boeiende reis ! Nelly.