MEX2: Akumal beach - zwemmen met schildpadden

Mexico, Akumal

Om 9u45 staan we beiden met redelijk kleine ogen op maar toch voelen we ons best goed, we hopen dan ook met zeeschildpadden te zwemmen vandaag! ๐Ÿ™Œ
Rond 10 uur arriveren Helena en Domien ook aan ons hotel en na nog een korte tussenstop in de plaatselijke Walmart (jaja, deze zijn zelfs hier te vinden en Helena en Domien wilden dit ook wel eens zien) gaan we op zoek naar de collectivo’s. Collectivo’s zijn minibusjes die hier gebruikt worden voor kortere verplaatsingen.๐Ÿš
Bij aankomst in Akumal komen we voorbij een hele hoop standjes waar men snorkeltours aanbied. Ook zegt men hier dat het verboden is om zonder reddingsvest het water in te gaan en ze proberen je echt te laten geloven dat je verplicht bent een tour te boeken bij een van hen. Gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als het internet en dus wisten wij van tevoren dat we hier gewoon voorbij moesten lopen en ons iets verder op het strand konden zetten om dan rustig te kunnen snorkelen.
Onze eerste poging was nog geen super groot succes, Tessa en ik vertrokken samen maar al vlug moest Tessa achterblijven omdat haar bril niet goed zat en ze zo veel water binnenkreeg. ๐Ÿ˜• Zelf ging ik wel al een kijkje nemen en na een tijdje zoeken zag ik een grote schildpad rustig eten van het zeegras. ๐Ÿข Vol enthousiasme ging ik terug naar de kant en nu was het de beurt aan Domien en Helena.
Bij hen verliep de zoektocht wat moeilijker tot ze uiteindelijk besloten terug te keren naar het strand en hier helemaal op het einde dan toch een kleine schildpad zagen. Natuurlijk was dit ook al een leuke vondst en Tessa werd er bij geroepen om ook te gaan kijken. Toen Tessa er bij kwam was de schildpad echter al verdwenen maar toch beleefde ze nog even de schrik van haar leven. Een pijlstaartrog kwam voorbij gezwommen en hier was ze even niet op voorzien ๐Ÿ˜‰. Ook Tessa had nu genoeg adrenaline in haar lichaam.
Hierna bestond onze dag uit momenten van lekker luieren en op andere momenten gingen we weer het water in. Zelf zag ik wanneer ik alleen op pad was nog verschillende schildpadden, pijlstaartroggen, een baracuda en een hele hoop kleurrijke vissen in het koraal. Wanneer Tessa en ik later in de namiddag nog eens teruggingen zag ook Tessa verschillende schildpadden waaronder een echt heel groot exemplaar. ๐Ÿข
Zo waren we weer allemaal een super ervaring rijker en was het tijd om terug te keren naar Playa Del Carmen, onze buiken moesten ook weer gevuld worden!
Omdat Tessa al lang geen pasta meer had kunnen eten gingen we langs bij een van de vele Italianen hier. Tessa genoot met volle teugen van haar pasta met zeevruchten en mij smaakte de pizza ook best lekker, een goede afsluiter van een mooie dag!