NIC1: Cerro Negro Vulcano Boarding

Nicaragua, Cerro Negro

Om 7u45 hadden we afgesproken met Toon. Hij had gisteren al een reservatie gemaakt voor ons om te gaan ‘Volcano boarden’. Het enige wat wij nog moesten doen was betalen 😊.
Na een korte tussenstop om materiaal op te halen en elk een marcelleke te kiezen vertrok ons busje richting vulkaan. Een klein uurtje later kwamen we aan op onze bestemming en met ons board op de rug begonnen we ineens aan onze beklimming. Gelukkig was het deze keer niet zo een zware beklimming en toch hadden we een aantal hele mooie uitzichten👌. Er stond wel een zeer strakke wind waardoor we moesten oppassen dat ons board niet gegrepen werd door de wind.
Na een aantal leuke foto’s was het dan tijd voor de afdaling, hier draait het uiteindelijk om bij volcano boarding. Na een korte uitleg en het aantrekken van onze uitrusting waren we er helemaal klaar voor. Eerst was het de beurt aan Tessa, dan aan Toon en dan aan mezelf. Voeten langs het board om een beetje evenwicht te houden, handen aan het touw en voor de rest gewoon achterover leunen. Ik had er op voorhand geen idee van maar amai, dat ding gaat hard! Tegen een 60 à 70 km/u scheurden we van de berg af! Na een uurtje omhoog te wandelen waren we dus op een paar seconden weer beneden 😎.
Wanneer we terug in Léon aankwamen werden we nog getrakteerd op een pintje door de organisatie, niet slecht dus! Na dit drankje gingen we nog even iets eten op een lokaal marktje met Toon en 2 van zijn medereizigers en hierna ging ieder even zijn eigen weg op om wat te rusten.
Voor het avondeten spraken we terug af met Toon en de andere 2 in de ViaVia van Léon, na ons verblijf in de ViaVia van Copan moesten we hier toch ook geweest zijn! Tessa bestelde een friet stoofvlees! Amai het was lang geleden dat we zoiets nog eens konden bestellen😊!
Het was nog een gezellige avond maar na onze 2 vorige, korte nachten waren we toch ook blij om in bed te liggen… Reizen = vermoeiend!

Tessa vulcano boarden = https://youtu.be/vH-0jqc1EnU
Bram vulcano boarden = https://youtu.be/dkyb3OHb0-I
> zie het snelheidsverschil !

Tessa heeft er wel langer plezier van gehad :)