NIC13: Natuurreservaat, Ometepe

Nicaragua, Charco Verde, Ometepe

De dag goed starten doe je normaal met een stevig ontbijt en dit doen we dan ook. Een tijdje geleden hebben we een zak cornflakes van 1,5 kg gekocht maar we waren er nog niet toegekomen deze op te eten. Omdat dit echt wel een enorm grote zak is hebben we vanochtend dan maar ineens 0,5kg opgegeten😆. Met een klein beetje buikpijn was het na dit ontbijt tijd om het eiland te gaan verkennen. Vermits er 2 grote vulkanen op het eiland staan kan je je misschien al inbeelden dat dit echt wel een groot eiland is, hier hebben we dus een scooter voor nodig.
Via de mensen waar we verblijven huren we een scooter aan een goede prijs voor 2 dagen en vervolgens trekken we op pad. Onze eerste stop is bij een natuurreservaat met een speciale aandacht voor vlinders. Hier zitten echt ontzettend veel mooie vlinders! Ik denk dat de camera ook bijna oververhit is geraakt door de hoeveelheid foto’s die we hier hebben getrokken 😊. Behalve vlinders zaten er ook nog verschillende soorten tropische vogels en hier en daar konden we ook aapjes spotten.
Na deze leuke tussenstop reden we verder richting Santa Cruz, dit zou ook een levendige plaats zijn op het eiland. Toen we hier aankwamen zag het er echter vooral heel doods uit. Omdat we ondertussen wel serieus honger hadden gekregen aten we hier toch iets klein en vervolgens reden we terug richting Moyogalpa, het dorpje waar wij verblijven.
De dag afsluiten deden we weer met een lekkere maaltijd en zoals zo vaak met nog een filmpje😊.