Bullfrog-Glen Canyon en Natural Bridges

Verenigde Staten, Bullfrog Marina

Vandaag was het best een frisse nacht. We hebben gisterenavond trouwens nog chance gehad. We zijn in het donker naar onze slaapplaats in de buurt van Glenn Canyon gereden en hadden ons bijna vast gereden! Geluk dat Bram zo’n goede chauffeur is die op zo’n moment weet wat hij moet doen! 💪(Ook een geluk dat hij goed dieren kan ontwijken, want ’s nachts staan er heel wat hertjes midden op de straat!)

Toen we aankwamen in Glenn Canyon hadden we ons blijkbaar wat vergist. Wij waren aan de noord ingang en dit is eigenlijk alleen maar een mooi gebied als je een boot hebt.🙊 Dan kan je hier op Lake Powell heel wat mooie baaitjes verkennen. We hadden wel een super vriendelijke ranger die al zijn tijd nam om ons andere mooie, minder bekende plaatsen aan te duiden op de kaart richting Monument Valley, want dat zou onze volgende stop worden. Eerst besloten we wel nog te gaan ontbijten/lunchen aan het meer.🍔

Terwijl we onderweg zijn naar Monument Valley stoppen we bij het bord ‘27mile’ waar we in de buurt petrogliefen kunnen tegenkomen volgens de ranger. Helaas hebben wij er, ondanks we lang gezocht hebben, geen gevonden. Wie weet heeft de ranger ons van alles wijs zitten maken! Want bij de volgende stop vonden we ook niet wat we zochten! 😡Bij de volgende stop hadden we wel weer een heel mooi uitzicht! We leerden hier ook een gepensioneerd koppel kennen. We zijn meer dan een uur blijven tetteren en ze wilden zelfs voor ons koken, maar wij moesten helaas onze toch verder zetten, anders zouden we het ons morgen beklagen. De mooie tussenstops en het mooie weer brachten ons trouwens in een top stemming. Luidkeels zongen we mee in de auto en we hingen het kleine kind uit! Je merkt dat we al bijna2 weken in een auto leven 😆, gelukkig doet zot doen geen pijn!
Net voor het donker wordt komen we aan bij het kleine park “Natural Bridges”. Oorspronkelijk stond dit niet op onze planning maar wat zijn we blij dat we hier toch even tijd voor gemaakt hebben. Bij het binnenrijden zagen we al een coyote de weg oversteken en bij onze eerste stop waanden we ons echt in het paradijs. Via een heel leuk pad, bestaande uit trapjes, houten ladders en rotsen, komen we bij de eerste “bridge”. We dachten eerst dat dit een beetje op “Arches” zou lijken maar toch is dit weer helemaal anders.
Na dit eerste punt is het al best donker dus doen we nog in snel tempo de volgende uitzichtpunten.
We besluiten tot slot ook niet meer te ver door te rijden en overnachten op de parking van een ranger station in de buurt.