Arches National Park

Verenigde Staten, Arches national park

We hebben allebei goed geslapen. Hier was het veel warmer dan we gewoon waren in Yellowstone. We konden gewoon opstaan zonder ons eerst helemaal te moeten induffelen met warme kleren. 😊 Ik kreeg ook te horen dat mijn volleybalploeg alweer gewonnen heeft! (Goed bezig!!) 💪

We reden naar de Walmart om ons op te frissen en onze eetvoorraad aan te vullen. En wat kunnen we weer taffelen en twijfelen 😦Nadat we alles hebben vertrekken we richting Arches Nationaal Park. Dit is nog een dikke drie uur rijden. 1x In Arches aangekomen is het prachtig weer! 27 Graden en geen wolkje aan de lucht. We beslissen om helemaal tot het einde te rijden en zo terug te komen, zodat we morgen niet meer tot vanachter moeten. Ik trek nog snel een andere bloes aan, want mijn zwart T-shirt is veel te warm en zo starten we aan onze eerst 2mile wandeling van de dag. Deze wandeling gaat tot ‘Landscape Arch’, 1 van de bekendere Arches die vaak op voorpagina’s van boekjes staan als het over dit park gaat. Wanneer we aankomen hangt er net een hele grote wolk boven. Jammer, want dat maakt het zicht minder mooi, al blijft het natuurlijk wel indrukwekkend. We wachten even in de hoop dat hij voorbij trekt, maar er komen er alleen maar meer 😡. We wandelen dan maar terug en slaan een afslag in om nog 2 andere Arches te zien. Natuurlijk begint het net wanneer we verder weg aan het wandelen zijn te regenen. Gelukkige was de Pine Tree Arch een grote boog waar we onder konden schuilen, want amai plots begon het zelfs te stortregenen. Toen er ook bliksem bij kwam kijken zijn we toch maar beginnen terug lopen. We vertrouwden het toch niet helemaal zo onder een Arch met Bliksem âš¡. Doorweekt kwamen we aan bij onze auto. Toch heel blij dat we in de auto zaten, want de onweer was echt vlak bij en het waren heel erg harde knallen! Het voordeel was wel dat we een prachtig panoramisch zicht hadden met de vele kleuren wolken! Na nog wat foto’s van de mooie lucht zochten we weer een gratis slaapplaats en deze was op slechts 3miles van de ingang. Weer hadden we het geluk om op een prachtige locatie te slapen EN het was gestopt met regenen. Aangezien de temperatuur nog altijd goed was buiten zijn we op ons gemakje beginnen te koken. Een lekkere pasta met funghi, mmm.
Nu slapen en hopen dat we morgen geen regen hebben!