COS5: Op weg naar Monte Verde Nationaal PArk

Costa Rica, Las Juntas

Deze dag begon echt veel te vroeg! Om 3u30 ging de wekker al zodat we om 4u konden vertrekken richting bushalte. Maria Jo moet vandaag gaan werken en haar bus vertrekt al om 5u, omdat we Poty niet dubbel willen laten rijden staan wij dus ook al zo vroeg op.
Helaas voor ons hebben wij pas een bus om 8u, we moeten dus nog 3u wachten! Uiteindelijk hebben we dan toch een bus, deze zit echter zo vol dat we hier ook nog meer dan een uur in mogen rechtstaan.
Na een overstap in La Irma komen we uiteindelijk aan in Monteverde. Hier staan zoals zo vaak mensen te wachten om je mee naar hun hostel te lokken. We besluiten dit keer eens mee te gaan om het hostel eens te zien en dit blijkt een goede keuze. Achteraf komen zelfs heel wat mensen die het aanbod hadden afgewezen langs om toch nog een kamer te reserveren, helaas voor hen hadden wij de laatst beschikbare. We vragen aan de super vriendelijke eigenaar of hij ook een goed zaakje weet om te gaan eten en niet veel later zitten we in een lokaal zaakje super lekker te eten en krijgen we een extra drankje van het huis. We gaan nog even naar de winkel voor ons avondeten en bekijken de brochures over de verschillende activiteiten die hier te doen zijn. Terwijl we in bed wat zitten op te zoeken en zitten te luieren val ik al snel in slaap. We zijn dan ook extra vroeg moeten opstaan. Koken zit er dus niet meer in en Bram stelt het goed met een zak nacho chips met kaassaus.