Yellowstone Dag 1

Verenigde Staten, Yellowstone west intrance

Deze ochtend werden we wakker op de parking van de walmart. Plots was het nog maar 3graden buiten. Dat was even verschieten! 😨 Dikke kleren aan, tanden poetsen en hop, verder rijden richting Yellowstone. (Zo klinkt het of we alles snel doen, maar eigenlijk zijn wij echte taffelaars 🙈.) We moesten nog een 2 tal uur rijden, dus we kwamen in de vroege namiddag aan. We gingen onmiddellijk naar het Visitor Center (west ingang), aangezien we hier positieve ervaringen mee hebben. Ze gaven ons een kaart mee van het park en gaven ons ook mogelijke campingplaatsen mee. In het park konden we helaas niet slapen, aangezien alles al vol zat en de helft van de campings al gesloten waren (half september sluiten er veel omwille van het koude weer). We reden naar een camping, D Bakers Hole CG, 2 km van de ingang. Helaas sliepen we deze keer niet gratis, maar wel weer op een mooie plaats langs het water, met een prachtig uitzicht. Zo nu dat we plaats hadden om te slapen, konden we vertrekken richting YELLOWSTONE (Hier keken we trouwens enorm naar uit!). Het heeft ons alvast zeker niet teleurgesteld! Het kleine gedeelte dat we vandaag gezien hebben was prachtig! Een rivier met waterval - ongelooflijk mooie Geysers - Bizons, hele kuddes, die ook niet aan de kant gaan als je voorbij wilt – Edelherten, wat zijn die groot!
We hadden trouwens enorm veel geluk vandaag. Iedere keer dat wij ergens aankwamen was er wel iets speciaal gaande. Of een kudde dieren, of geysers die net begonnen te spuiten! Zelfs toen we in Old Faithful aankwamen, 1 van de meest gekende, populairste geysers (omdat deze zo hoog spuwt) moesten we nauwelijks 1 min wachten of hij begon al. 🍀
Vandaag hadden we echt ogen te kort! We kijken er dan ook enorm naar uit om morgen nog zoveel meer te zien! Eerst nog even pasta koken op ons vuur en dan bedtijd! (Hopelijk wordt het niet te koud vannacht!)