COS1: Op weg naar Costa Rica

Costa Rica, Liberia

De dag starten we met een stevig ontbijt. Tessa heeft me in de steek gelaten met het eten van de cornflakes dus mijn 1,5 kg is nog steeds niet op… We gaan hem dus verder moeten meeslepen 😃. Verder taffelen we nog even, want de ferry naar het vaste land vertrekt pas om 11u30.
Voorbeeldig als we zijn zorgen we dat we er al om 11u zijn zodat we zeker op tijd zijn en plaats hebben. Helaas is het niet zo super mooi weer en al snel krijgen we door dat de ferry misschien niet zal uitvaren😦. We besluiten toch maar gewoon te wachten en met enige vertraging mag de ferry gelukkig toch vertrekken😰. Het is maar een heel kort stuk tot aan het vaste land maar deze boot gaat echt ongelooflijk traag. Ik denk dat de gemiddelde jetski een zwaardere motor heeft dan deze boot. Door de stevige wind heeft de boot ook moeite om op koers te blijven en de golven zwiepen de boot stevig heen en weer. Uiteindelijk komen we veilig en wel aan op het vaste land en zo kunnen we onze tocht richting Costa Rica verder zetten.
Vanaf hier nemen we terug verschillende chickenbussen tot aan de grens. Na een tweetal uur komen we aan, maar hier staat een hele rij aan te schuiven. Eerst moeten we officieel Nicaragua uit en vervolgens wandelen we naar het loket waar we Costa Rica binnen gaan. Hier hebben we toch nog even wat hartkloppingen, aangezien ze vragen om een bewijs dat we het land verlaten. Gelukkig werkt onze creatieve oplossing en zo hebben we weer een nieuwe stempel op ons paspoort👌.
Nadat we de grens zijn overgestoken nemen we nog een bus tot in Liberia en in de plaats van nog verder te reizen tot de plaats waar we hebben afgesproken met Poty besluiten we hier te blijven. Het is ondertussen al bijna donker waardoor het ons leuker lijkt hier gewoon een slaapplaats te zoeken ipv nog 3u op de bus te zitten.
Blijkbaar is er hier niet meer zo heel veel slaapplaats vrij en dus moeten we vrede nemen met een 1-persoonsbed voor ons 2, per sjans kunne we hier wel tegen😉. Omdat we nu toch in Liberia zijn trekken we ook nog even de stad in om deze even gezien te hebben en uiteindelijk belanden we in de MC Donalds, kwestie van de lokale gerechten eens te proeven! (Nee, soms kan dit ook echt eens smaken!😊)