NIC4: 34 graden en zwembad hangen

Nicaragua, Casa abierta

Zoals we gisteren eindigde hebben we eigenlijk ook de komende 3 dagen doorgebracht: zwembad liggen. Niet dat we helemaal niets anders deden maar dit was toch onze hoofdbezigheid, het is hier ook super warm!๐ŸŒž Zelf moest ik nog terug op krachten komen alvorens verder te reizen dus dit was wel een toplocatie om even te bekomen. Zo kon Tessa ondertussen ook een beetje bruinen, ze zag er namelijk nog wat wit uit ๐Ÿ˜†.
Behalve het zwemmen gingen we ook minstens een keer per dag op pad om iets te gaan eten. Hierbij voelde ik ook telkens dat ik toch nog een beetje verzwakt ben en nog wazig zie. Verder hadden we tijdens deze dagen ook tijd om onze blog eindelijk nog eens bij te werken, dit zullen jullie ondertussen wel al gemerkt hebben ๐Ÿ˜‰.
Natuurlijk hebben we hier ook wel een beetje oud op nieuw gevierd. Zo gingen we de 31ste ’s avonds eten in een zeer fancy restaurant, dit zou in België ver buiten ons budget zijn maar in Nicaragua kan zoiets dan weer wel. We kwamen terecht in een grote abdij die omgebouwd was tot hotel en restaurant. Met de mooie tuin en fontein voor ons genoten we van ons eten. Het was na ons eten echter nog maar 21u30 en vermits we weeral moe waren besloten we niet te wachten tot middernacht maar gingen we gewoon slapen ๐Ÿ™ˆ.
Om middernacht was er wel een ongelooflijk groot vuurwerk, zoveel en vooral zo luid vuurwerk had ik nog nooit gehoord. Tessa stond even op om te gaan kijken maar zelf bleef ik liggen, ik wist ook niet of het een goed idee was voor mijn oog om al deze flitsen te zien...
De volgende ochtend vond Tessa trouwens dat ik weer even genoeg aandacht had gekregen. Ze besloot dan maar op te staan met zelf ook een dik oog, bij haar was het haar linker oog. Uiteindelijk wisten we beiden dat dit gewoon een schreeuw om aandacht was en gelukkig trok de zwelling dan ook redelijk snel terug weg. Ze had ook geen pijn aan haar oog dus helaas voor haar mocht ze niet naar het plaatselijke ziekenhuis๐Ÿ˜‚. Nee, eigenlijk was het wel even schrikken dat Tessa plots ook een dik oog had maar gelukkig is dit snel over gegaan!
Het is duidelijk dat ze ons op de proef willen stellen maar voorlopig krijgen ze ons nog niet klein!๐Ÿ’ช

Goed dat het al beter gaat met jullie ;) Leuke foto's!