Capitol Reef National Park

Verenigde Staten, Capitol Reef National Park

Brrr, wat een nacht. We hebben een storm meegemaakt! De auto schudde letterlijk op en neer, hij werd gezandstraald en de regen en bliksem zorgden voor een nachtelijk concert. Je kan het dus al raden, goed heb ik niet geslapen. 😩 Bram helaas ook niet, door mijn paniekerig gedrag 😇. ’s Ochtends zijn we dan ook vroeg opgestaan, want liefst wou ik daar zo snel mogelijk weg.

Vandaag stond Capitol Reef Nationaal Park op het programma. Dit was toch nog een tijdje rijden en we moesten eerst nog de andere richting uit om te tanken, waardoor we tegen de vroege middag pas aankwamen. We keken op ons gemakje welke route we wilde doen en kozen ervoor om te starten met de Scenic Drive. Dit was gewoon een hele mooie route om met de auto te doen.
Vervolgens hadden we ons een mooi bankje uitgekozen in de zon in een klein parkje. Maar goed dat de zon er was, want het was maar 10 graden buiten. Een typische koude herfstdag zoals in België dus. Vandaag stond steak met gebakken patatjes en appelmoes op het menu. Door de hevige wind (die er dus nog altijd was, ook 200 km verder dan waar we sliepen) was het moeilijk om ons eten warm te krijgen. Na een dik uur krijgen we toch alles klaar. Ook hebben we hamburgers gebakken voor morgen tussen onze broodjes.
Ik ben wel blij om terug in de auto te zitten, want het is heel erg koud. En in vergelijking met gisteren toen het nog 27 graden was is dit toch wennen!😯 We vertrekken terug om een andere route te doen met verschillende overlooks en een mooie wandeling. Onderweg komen we echter een visitor center tegen MET internet, waardoor we toch beslissen ons daar even neer te zetten om onze blog al wat verder te posten en om nog enkele dingen op te zoeken voor komende dagen. Plots zijn we weer een hele tijd verder, dus wanneer we op ons eindpunt aankomen op de weg die we gingen doen is de zon al onder aan het gaan. Dit levert wel weer een hele mooie lucht op, maar de wandeling hebben we dan toch niet meer gedaan. Zonder zon is het echt bevriezen! ❄ Zeker omdat we qua kleding hier niet echt op voorzien zijn!
Nu zijn we onderweg naar Glen Canyon, zodat we hier morgenvroeg onmiddellijk mee kunnen starten!

Mooie verslagen. Ik ben blij dat jullie zo genieten xxx