HON15: Fundives

Honduras, Utila

Nu onze cursus er op zit is het vandaag tijd voor onze fundives. Het is 7u30 en we staan klaar aan de boot om te vertrekken. De afgelopen dagen heeft men ook bijna iedere dag walvishaaien gespot rond het eiland en natuurlijk hopen wij deze ook te zien vandaag!
Wanneer we met de boot vertrekken is het ook nog mooi zonnig maar tegen dat we op onze duiklocatie aankomen is het helemaal dichtgetrokken en we krijgen zelfs een stevige bui over ons heen💧. Dit maakt gelukkig niet zoveel uit om te duiken en wanneer we goed en wel in het water zijn komt de zon er weer een beetje door.
Tijdens onze duiksessies van vandaag zien we weer de mooie kleurrijke vissen van de afgelopen dagen maar ook een aantal speciale exemplaren die we nog nooit eerder gezien hebben! Omdat de cursus er op zit mogen we deze keer onze camera ook meenemen📷. Hierdoor hebben we een aantal leuke foto’s kunnen maken maar tegen het einde van onze eerste duik merken we dat ons accidentje van in de grotten van Semuc Champey zijn sporen toch heeft nagelaten. We weten niet of het door de druk komt of dat de camera gewoon niet meer zo goed waterdicht is maar de lens is plots helemaal wazig en het is niet meer mogelijk om foto’s of filmpjes te maken. Jammer maar helaas…😔 Dit houdt ons natuurlijk wel niet tegen om ook nog volop te genieten van onze laatste duik hier op Utila, deze cursus was zeker een nieuw hoogtepunt van onze reis! 🙌
Het enige jammere is dat we helaas geen walvishaai hebben gezien. We weten dat het niet mogelijk is om de natuur te beheersen maar men had ons toch wel heel veel hoop gegeven om deze te zien, hopelijk lukt dit op een andere plaats wel nog een keer!
Om onszelf nog eens te belonen gaan we vanavond een goeie steak eten in een Argentijns restaurantje en genieten we van de zonsondergang!🌅