FL8: Universal Studios

Verenigde Staten, Universal Studios, orlando

Na een aantal kleine inkopen en een stevig ontbijt zetten we vandaag koers richting de Universal Studio’s. Geen van beiden weten we wat we hier van moeten verwachten en het is ook nog afwachten of we binnen zullen geraken. Hier in Amerika moet je naast een inkom ticket ook altijd een vinger scannen. Vermits we de tickets gekregen hebben zullen onze vingers dus niet overeenkomen met deze in het geheugen van het apparaat.
Tessa heeft het geluk dat ze eergisteren in haar vinger heeft gesneden bij het snijden van tomaatjes en kan dit dus al snel als een geloofwaardig excuus gebruiken om zo een nieuwe vinger in het systeem te zetten☺. Bij mij is het echter iets moeilijker en ik krijg een aantal vragen zoals “Wanneer ben je het laatst hier geweest”, “welk park heb je als eerste bezocht” en “om hoe laat ben je de eerste keer in het park binnengekomen”. Per sjans had ik hier wel een aantal zaken over opgevangen tijdens ons gesprek bij de dolfijnen en het gokken gaat me precies toch niet zo slecht af, ik mag uiteindelijk dus ook een nieuwe vinger in het systeem zetten. 👌
Eens binnen zijn we onmiddellijk onder de indruk van de inkleding in dit park, werkelijk alles is tot in de puntjes verzorgd! Ook al kennen we lang niet alle films en series waar het over gaat toch is dit echt cool om te zien.
Onze eerste attractie is onmiddellijk een stevige achtbaan waarbij we stevig door mekaar geschud worden. Naast de extreem wilde attracties zijn er ook verschillende attracties waarbij 3D beelden gebruikt worden, dit maakt het soms echt super realistisch.
Na een aantal uur in het Universal gedeelte rond te lopen besluiten we naar het andere deel van het park “Island of Adventure” te gaan. Hier beginnen we weer met een extreme achtbaan “The Hulk”, deze gaat minstens 6 keer overkop en we hebben zelfs even het gevoel dat ons zicht wegvalt. Achteraf bekeken kan het onmogelijk gezond zijn om zoveel achtbanen te doen 🙉.
Vermits het weer rond de dertig geraden is lijkt het ons ook wel leuk om eens een waterattractie te doen. Zo beginnen we bij de grote ronde bootjes en voor de start staat aangegeven dat je echt wel nat zal worden. We kennen deze bootjes echter van in België en denken dat het wel mee zal vallen. Ongeveer 4 minuten later komen we echter volledig doorweekt terug uit deze attractie, het lijkt alsof we met onze kleren aan in een zwembad zijn gesprongen. Ze hadden dus zeker niet gelogen! Je ging bv. Met je boot gewoon door een waterval… Je zou voor minder nat worden..💧
Na deze verfrissing kunnen we er terug tegen aan en we doen nog een aantal stevige attracties, waaronder natuurlijk nog een achtbaan en nog 2 waterattracties waardoor we iedere keer wanneer we terug een beetje opgedroogd waren terug doorweekt zijn. Ze leken allemaal zo leuk dus we wilden ze niet missen!😃
Na een dagje Universal kunnen we dit park echt wel aanraden aan iedereen! Ondanks onze beperkte kennis over de films en programma’s is de inkleding echt enorm mooi, maar vooral de attracties zijn zoveel cooler dan bij ons! Dus moest je ooit in de buurt zijn, zeker eens binnenspringen! Misschien moet je in het hoogseizoen wel wat meer tijd voorzien want wij hadden nauwelijks een aanschuifrij. Als je ziet wat er voorzien is om aan te schuiven kan je volgens ons in het hoogseizoen makkelijk meerdere uren aanschuiven!
Als avondeten hebben we trouwens ontdekt dat je in de Walmart echt grote, warme en lekkere pizza’s kan kopen voor maar 5 euro! Hier kunnen we met ons twee van eten dus het wordt oppassen dat dit geen verslaving wordt, want ze zijn ook nog eens heel lekker!🍕

25 jaar geleden ben ik hier ook geweest. Toen wel nog geen Harry Potter. Maar veel herkenbaar.