2+2=4 Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Nieuw-Zeeland, Auckland

Zo, bepakt en bezakt zijn we alweer vroeg op weg richting Auckland! Vandaag gaan we onze ‘travelmates’ ophalen bij het vliegveld van Auckland. Daar hebben ze hun huurauto ingeleverd en zitten ze ons op te wachten. Volgens mij hebben we er alle 4 net zoveel zin en kunnen we niet wachten. We hebben al maanden voorpret en hebben mekaar suf getaged op Facebook in alles wat ook maar met Nieuw Zeeland te maken had. Nu is het zover en gaat ons gezamenlijke avontuur dan echt beginnen aan de andere kant van de wereld. Wauw! Zo tof.

De rit er naar toe duurt een stuk langer dan ingeschat. Op de doorgaande wegen van Nieuw Zeeland mag je bijna overal 100km/h. Maart dit is lang niet overal mogelijk waardoor een reis gemiddeld langer duurt dan verwacht. Daarbij komt dat we onderweg een d-tour moeten pakken ivm. een tolweg. Na ruim 4h rijden we dan eindelijk de parkeerplek op! Ja hoor, daar liggen ze lekker te chillen in de zon. Wel maf hoor, ineens bekenden hier te ontmoeten. Maar het is gelijk weer gezellig. We besluiten eerst een hapje te eten voordat we doorrijden naar onze accommodatie in Corolmendal. Het is een rit van 3h geworden voordat we aankomen bij ons nieuwe plekje. Een mooi optrekje met uitzicht op een meertje. Het is onderdeel van iemands woonhuis maar we hebben wel alle faciliteiten voor ons zelf. Echt een top lokatie. Het is alleen een vluchtige ontmoeting want er staat nog iets op ons programma en de tijd dringt het is ondertussen al half 6.
Een uurtje terug rijden ligt ‘Huhei beach’ waarvan we richting ‘Cathedral Cove’ willen gaan lopen. Een prachtig strand wat niet rechtstreeks met de auto is te bereiken, alleen te voet of over het water. We proberen de auto zo dichtbij mogelijk te parkeren waarvan de hike ongeveer 40 minuten is. Pech, alle parkeerplekken zijn afgesloten. Wij terug naar het strand. Parkeren daar de auto en zien dat de wandeling vanaf hier 1,5h duurt, ‘one way’! Dus dat ook weer terug. Mmmm, voordat we dan na ruim 3h weer terug zijn is het al donker. Niet handig en dus geen optie. We zien op een bord dat er een watertaxi vaart. Ok, dat geeft kansen. Blijkbaar kunnen we wachten tot we een ons wegen want de laatste vaart voor vandaag is al geweest. Tijd om de koppen bij mekaar te steken en nieuwe plannen te maken. We settelen ons nog even gezellig op het strand en besluiten morgenochtend vroeg de wekker te zetten. Dan kunnen we nu gezellig samen ergens een hapje gaan eten. Na 2 flinke pizza’s voor de mannen en een ‘pasta to share’ voor de girls kunnen we ons eindelijk na een uurtje rijden ‘thuis’ opfrissen! De wekker staat morgen om 6h... Een kort nachtje voor de boeg dus.

Wat gezellig! Veel plezier met zn vier :)

Stephanie 2018-01-09 17:21:04

Ha lieve luitjes, nu is het dan eindelijk zover. Met z'n vieren op stap! Geniet ervan, het levert ongetwijfeld fantastische en hilarische herinneringen op :-) Big hug x