‘Survivers of the storm’

Nieuw-Zeeland, Kerikeri

Enigszins opgelucht word ik al vroeg in de ochtend wakker. Buiten is het nog net zo'n honden weer toen we gingen slapen. Maar de caravan heeft het volgehouden en we zijn tot nu toe heelhuids de nacht doorgekomen. Vannacht kwamen er allemaal doemscenario’s voorbij, maar we zijn niet met caravan en al het ravijn ingerold, geen mega tak heeft ons verpletterd en we hebben ook geen natte voeten. Ik probeer me nog eens om te draaien maar dit was de max voor vannacht. Ik pak mijn boek er maar weer bij en probeer m'n hersenspinsel weer op papier te krijgen. Een paar uurtjes later wordt Louis ook wakker en begin ik gelijk m’n tas in te pakken. Het is mooi geweest in deze hut. Ik wil eruit! Beneden in de Piha nemen we nog een lekker ontbijtje en daarna trappen we ‘m aan, nóg verder naar het noorden! Op naar ‘Kerikeri’, vlakbij ‘Bay of Islands’! Het is een rit van bijna 4h, heerlijke landschappen schieten langs ons voorbij. Het zijn vooral heuvels met weilanden afgewisseld met wat boompjes. Prachtige kleurschakeringen van geel en groen. Wel blijft het hondenweer. De hele weg regent het pijpenstelen! Halfverwege strekken we de benen even bij de ‘Whangarei’ waterval. Een korte wandeling naar beneden brengt ons naar de voet van de 26 meter hoge waterval. Even een ommetje doet ons goed.

Gelukkig ligt onze nieuwe accommodatie bijna náást de supermarkt dus met de boodschappen stappen we eind van de middag ons chaletje in. Het staat op een heel gezellig parkje met nog een paar huisjes en we hebben een eigen terrasje. Binnen is het suffer dan suf maar dat maakt helemaal niks uit. Er kan een tsunami overheen komen en dan nog zitten we droog dus mij hoor je niet klagen. We koken voor het eerst ons eigen prakkie. Na het eten val ik als een blok in slaap op de bank. Om half 10 schrik ik wakker. Oh nee, niet weer geslapen! Ik moest nog verhaaltjes schrijven. Eens kijken of dat in bed nog lukt, anders morgen weer een dag!!

Oh zo heerlijk herkenbaar die doemscenario’s. We maken ons vaak veel te druk (wat achteraf blijkt ook vaak voor niets) maar in dit geval snap ik je spanning wel hoor. Gelukkig zijn jullie dit voor jou spannende avontuur heelhuids doorgekomen 😘