Uit de sneeuw de woestijn in!

Verenigde Staten, Death Valley National Park

We zijn gisteren niet helemaal doorgereden naar Death Valley, want dat zou te laat worden. Nu denk ik dat we het ook beter hebben getroffen met de temperatuur! Het waaide wel wat hard maar de temperatuur was prima. En kijk eens met wat voor een uitzicht we wakker worden? Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een ongemakkelijk dingetje voor mij is om 's ochtends wakker te worden en dan niet te weten waar je die avond dan weer mag gaan slapen. De 'controlefreak' komt dan om het hoekje zetten en die vindt dat niet fijn. Maar elke keer weer verrast te worden met het uitzicht van die morgen is het zeker wel waard.

Vandaag hebben we de laatste meters gereden naar 'Death Valley National Park'.
Het is een woestijn met het laagst gelegen land van Noord Amerika. 282ft (86m) onder de zeespiegel. Voor de vergelijking: in de sneeuw stond ik op 8000ft er boven...
Dan willen de oren wel poppen! Voor het vliegen hebben we van die speciale oordopjes met filtertjes. Het is alleen een beetje ongezellig om ze de hele autorit samen in te hebben ;-)! Dus dat doen we niet.

Via de rotsen rijden we zo Death Valley in. Het is nog een hele rit om met de auto beneden te komen. Bij het laagst gelegen dorpje, Stovepipe, strekken we de benen. Daarna door naar de ineens opdoemende 'Mesquite Flat Sand Dunes'. Een heel klein stukje van Death Valley ligt vol met zandduinen! Daar moeten we natuurlijk even op. Van de zandduinen rijden we door naar een hike van 1,6 Mile de 'Golden Canyon Trail'! Goed voorbereid met 2 flessen water duiken we de kloof in. Ook hier kunnen we verder als we willen maar de verleiding is er hier vooral NIET. De temperatuur is niet echt aantrekkelijk om verder te lopen en we moeten ook nog terug. Hier geen oooh en aaah momentjes in de canyon voor ons, misschien zijn we te verwend met al het andere moois, maar ik ga nu toch echt liever terug dan steeds weer de volgende hoek om ;-)

We rijden door naar de zoutvlakte van Death Valley. 'Badwater Basin' hét laagst liggend, 1 groot uitgestrekt stuk zout... Heel imposant. Daar moet op gelopen worden! Dus we trekken de wandelschoenen weer aan, lopen een stuk het zout op en daarna weer terug de auto in. Helaas geen airco want de bergen op met de temperaturen in Death Valley vind geen enkele auto tof. Zodra we het park zo goed als uit zijn gaat de airco aan. Afkoelen!!!

Dan rijden we door richting Flagstaff. Welbekend van de animatie film 'Cars'. Vanuit daar is het nog maar een uurtje richting 'Grand Canyon National Park'. Als knooppunt rijden we via Las Vegas... Helaas Louis, we moeten nog een weekje wachten! Dan mogen we over DE strip. Nu zien we de hoogbouw langs de strip alleen in de verte liggen, vanaf de Highway. Wel heel apart, zo een stad ineens midden in de woestijn. Het maakt ons wel nieuwsgierig! Maar we moeten door. Het is nog een aardig stuk rijden, 6 à 7 uur naar ons RV park. En dat toeriste-tempo met al die fotomomenten is niet heel rap.

We besluiten dan ook om 's avonds half 9 niet meer door te rijden naar Flagstaff maar te stoppen in Williams. Een uurtje vóór Flagstaff. Daar checken we onszelf weer in voor een RV-plekje. Faciliteiten top! Locatie iets minder, maar daar gaat het nu niet om. We komen laat aan, rijden morgen vroeg weg, en willen nu alleen maar hééél lekker douchen en dat kan hier! Alles super schoon! Maar eerst even een patatje bij de Mac.

Hier mogen we dat gewoon, elke avond als we willen en ochtend, en middag... Nee hoor! Ik heb liever Louis zijn heerlijke pasta en 's morgens zijn pancakes... Ik kan niet wachten dus snel ons dekbedje onder, is het zo weer morgen!

WoW! Prachtige foto's, zo te lezen genieten jullie heerlijk! Xx

Sandra 2016-05-09 07:40:58

WoW! Super gaaf! Zo te lezen beleven jullie genoeg! Enjoy

Danny 2016-05-09 09:09:24

Jullie lijken wel alleen op de wereld:) Wat moet dut alles een bijzondere ervaring zijn! Geniet! X

Emiel en Kim 2016-05-09 10:03:35

Super Gaaf!!

Leonie 2016-05-09 10:08:18

Waar heb je al die andere toeristen gelaten?? Wat een bijzondere ervaring samen! Dat moet ook wel geweldig zijn om zo wakker te worden 😊 Luikjes op en genieten xx

Natas 2016-05-09 17:32:07

Voor mij ook weer wow, momentjes hoor😃...ons werd toen afgeraden om door de Death Valley te rijden, de temperaturen waren toen waarschijnlijk veel te hoog. ...Maar dus wel fijn om te horen dat je hier niet te veel ooohhhh's en aaaaahhhh's hebt😜

Saskia 2016-05-09 18:35:08

Zucht....ik ben er stil van.... En je weet...dat wil wat zeggen hè hahaha! Nee, zonder gekheid: Echt helemaal geweldig!