Bryce van binnenuit...

Verenigde Staten, Peek-A-Boo Trailhead

Vandaag gaan we zien wat Bryce Canyon écht in petto heeft. Het park heeft een 17mile lange weg die dwars door het park loopt en waar diverse uitkijkpunten aan liggen. Deze weg mag je met eigen auto op een neer rijden. We hebben als tip gelezen de hele route richting noord in 1 keer te rijden en dan op je gemakje terug, dan hebben we alle interessante punten aan de rechter kant van de weg liggen. Zo gezegd, zo gedaan! Aan het begin bij 'Rainbowpoint' hebben we gelijk een indrukwekkend zicht op een groot gedeelte van de Canyon. Hier krijg je gelijk een goede indruk van waar Bryce voor staat. Een groot half rond gebied vol met allemaal roodgekleurde zuilen. We zitten hier zelfs zo hoog, dat er nog sneeuw onder ons ligt. Aan de temperatuur is het niet te voelen! Die is prima.
We stoppen op onze weg terug nog bij een paar punten voor een aantal waanzinnige plaatjes; bij 'Black Birch Canyon' staan een paar mooie 'Hoodoos'. 'Ponderosa Point' vinden we niet zo speciaal. Alleen heb ik daar wel een een onder onsje met de zwarte raaf! Wat zijn die beesten ontzettend groot hier! Bij 'Aqua Point' zijn de rode kleuren heel duidelijk te zien in de grote Hoodoos die daar imposant hun plekje hebben ingenomen. 'Natural Bridge' is wel weer een hele mooie verrassing. Een grote boog van steen midden in de Canyon! Wauw! 'Inspiration Point' brengt ons weer bij het uitkijkpunt waar we gisteren onze eerste ontmoeting met het Amphi-theater hebben gehad. Hier langs loopt een lang pad waar vandaan verschillende mooie overzichten zijn. Wij geloven het wel en gaan ons 'voorbereiden' op onze hike. We gaan een combinatie lopen van de 'Navajo loop Trail' en de 'Peekaboo loop Trail' het beste uit 2! Dat kan alleen maar veel goeds beloven! Maar eerst wat krachtvoer klaarmaken. We zoeken een picknick spot op in het park, recht tegenover ons startpunt van de trail en bakken heerlijke wraps met gesmolten kaas in de koekenpan! We beginnen het te begrijpen! Overal waar we gaan hebben we ons keukentje mee dus waarom niet gebruiken... Nog een paar stukjes ananas als toetje 'and we're good to go'!! Het blijkt een hele gave tocht te zijn, dwars door- en diep in het amphi- theater! We lopen langs, om en zelfs door het rode gesteente heen. Zo ervaren we Bryce op z'n best! Het is een pittige trail met veel stijle afdalingen en dus ook stijgen we regelmatig en snel. De combinatie van de groene bomen, het rode steen en de in en in blauwe lucht maakt het echt een onwerkelijke wereld waar we tussen mogen lopen. Alles wat we op de foto zetten lijkt te zijn geaccentueerd met een filter maar dat is nou net niet zo. Dat is wat we echt zien!

's avonds tijdens het eten hebben we gezellig een kampvuurtje aan gestoken! Nog wel even de dikke jas erbij aangetrokken want hier kan het erg koud worden. Zelfs 's nachts daalt de temperatuur drastisch in ons huisje. Morgen snel opzoek naar een warmere plek!