Lopen door Yosemite!

Verenigde Staten, Yosemite National Park

Vandaag is 'Yosemite day'!

Daarvoor zijn we naar Amerika gekomen. Niet alleen voor al die kilometers rijden en RV-parken te zoeken... Nee, ook voor al die waanzinnige plekken die met geen IPhone zijn te beschrijven en met geen foto zijn vast te leggen! Maar wat ik natuurlijk wel aan het proberen ben ;-)

We doen 's morgens op ons gemakje een broodje eten en reserveren vast voor de volgende avond weer een sta plek op het zelfde RV-park. Zo fijn! Het is maar een klein terrein, maar voelt heel knus. De mensen zijn aardig en de faciliteiten zijn ok.

Daarna stappen we in de auto naar Yosemite National Park. Het binnenkomen is al indrukwekkend met de 'El Capitan' als ontvangst! We besluiten om een trail te gaan lopen. Aangezien we nog echte amateurs zijn beginnen we met de 'Columbia Rock', een korte van 1 mile, dat is gelijk aan 1,6 km. Die loopt in een flinke zigzag omhoog richting halverwege de Yosemite Fall, voor een fantastisch uitzicht en verkoelende nevel! Dit is de langste waterval van Noord Amerika; 2,425 feet (739meter). De trail kunnen we uitbreiden door verder te lopen naar 'Upper Yosemite Fall View' op 1,5 mile(2,4km). Duh!! Je moet ons niet langs een waterval omhoog laten lopen en dan halfverwege zeggen; tot hier en niet verder.... Dan lopen we natuurlijk door! Echt een waanzinnige tocht met zulke mooie uitzichten over het dal, op de 'Half Dome' en op de 'Yosemite Fall'. Ook dit punt lopen we voorbij en pakken een stukje mee van de volgende aansluitende trail; 'Upper Yosemite Fall' 3,6 Miles(5,8km)! Halfverwege deze afstand stoppen we en keren we om, want voor zo een afstand hadden we ons niet voorbereid! We beginnen honger te krijgen en het water raakt op. En we moeten dezelfde afstand ook weer terug! Nog een keer genieten van al dat moois! Ik hoop dat de foto's jullie een beetje kunnen laten mee beleven wat wij daar gezien hebben!!

We zijn eind van de middag weer onder aan de berg. Maar hebben er nog geen genoeg van. We eten een boterhammetje in ons 'huisje op wielen' en nemen dan nog een korte makkelijke trail naar de 'Lower Yosemite Fall', 1 mile Loop(1,6km). Hier dendert de waterval de grond in! Wat een geweld is dat. Er komt een regen vanaf en een wind, dat is echt heel indrukwekkend. Ik kan er wel uren naar kijken... Maar die tijd hebben we helaas niet. We moeten weer een stukje terug rijden naar ons RV-park en een lekkere maaltijd koken.

's Avond heerlijk aan de kip-madras bij het kampvuurtje met uitzicht op de bergen van Yosemite. Wat een geluksmomentje weer zeg...

Heel mooi!! Ik kan mij voorstellen dat je maar foto's blijft schieten:) geweldig!! Ook super, lekker koken in jullie RV en gezellig bij het kampvuurte eten:) Wat heerlijk moet dat zijn! Geniet! Dikke x ons

Emiel en Kim 2016-05-06 10:19:15

Wouter en Ella zouden blij zijn met zo een boom in de tuin!! Goed voor hun kacheltje. Kregen spontaan kippenvel bij het zien van al dat water. Blijf genieten kids. Lieve groetjes.