Van Hotel naar Huis op Wielen....

Verenigde Staten, Capitola

Goedemorgen iedereen! We zijn even van de radar afgeweest. WIFI is hier eerder uitzondering dan regel en zo een reisverslag heeft nogal wat voeten in de aarde. Dus dat staat er niet zomaar op waardoor enige voorbereiding vereist is. En, niet te vergeten, een geringe tijd WIFI.

Hoofdzaak nummer 1 is dat we niet meer in een hotel slapen maar dat wij vrijdagochtend onze Campervan hebben opgehaald! En die is helaas NIET uitgerust met WIFI... ;-)

Vrijdagochtend hebben we voor het gemak een broodje van het 'ontbijtbuffet' in ons hotel gegeten. Denk dan niet gelijk aan een tafelplein met zóveel ontbijt artikelen waar je spontaan keuzestress van krijgt. Nee, hier doen ze niet aan een ruim ontbijtbuffet. De keuze hebben we uit een 4-tal zoete broodjes en een muffin, met thee of koffie. Keuzestress is totaal niet aan de orde. We staan dus binnen 'no time' gegeten en uitgecheckt buiten om daar de BART(tram) te nemen naar de wat ongure buurt waar we de auto moeten afhalen.

Louis loopt voor me, de steile Powell Street af en ik zie tot m'n schrik dat het wieltje van onze grote koffer het niet lang meer gaat volhouden. Ik roep Louis en samen zien we heel suf zo het wieltje van de koffer rollen, Powell Street af! Weg wiel, weg koffer, weg gemak! Met een beetje creativiteit krijgen we onze bagage op 3 wielen mee en kunnen we de auto toch gaan afhalen.

Het afhaalpunt van de auto is een troosteloos gebeuren met net zulke troosteloze figuren. Wat in schril contrast staat met de auto's zelf. Er staan er een aantal en we mogen zelf onze eruit kiezen. Het wordt de 'High Noon'. Het duurt even voordat we op pad kunnen... Alle snoeren aangesloten? De Go Pro voor filmpjes, de ene telefoon voor navigatie, de andere voor muziek en 1 bij de hand voor foto's.... Mobiele brigade gereed? Check. Dan is het zover. De wagen in en de weg op! Zo vrij als een vogeltje! Ik ben iets uit m'n comfortzone... Maar dat zal wel overgaan. Op weg naar Big Sur via de Pacific Ocean High Way 1! Geweldig stuk langs de kust! Met een en al grillige rotsen en ruige zee.

In Capitola zoeken we ons eerste camping-ground; New Brighton State Beach it is. We zijn wat aan de late kant, blijkbaar moeten we dan zelf inchecken en betalen dmv. geld in een envelopje. Geen personeel dus meer die ons kan helpen! Dat maakt het niet duidelijker. Ook hebben we niet genoeg contant geld bij ons. Eerst pinnen dus. Komen we terug, informatie bord weg. Ik red het nog net om bij de bijna wegrijdende park-ranger de aandacht te trekken. Blijkt in eerste instantie het park vol te zitten! Verschrikt kijk ik haar aan, zet m'n aller verdrietigste gezicht op en ze zegt dan, dat ze 2 annuleringen heeft. Plekje 5 mogen we hebben! Jahoe! Toch gelukt!

We koken onze pasta in onze 'buitenkeuken' en smullen lekker van een kop koffie en thee met wat lekkers erbij. Dan bedje opmaken en hup... Slapen!! Spannend wat de volgende dag ons gaat brengen.

Ik hoor het al.. Het avontuur loopt bij jullie 'op rolletjes'! 😜 Leuk weer om te lezen

Babette 2016-05-02 21:38:46

Oohhhh genieten!!!! Ik ben zo weer terug door jullie foto's!! 😍😍 have fun!

Daniel.nienke 2016-05-02 21:43:46

Stoere auto zeg en de "print" valt ook best mee. Op het scherm komen de foto's heel goed over. Nog heel veel plezier samen.

Pa en ma Hokke 2016-05-02 22:13:39

Stoere auto, dat komt vast goed haha.

Sandra 2016-05-02 22:18:23

Gaaf!! Stoere bus en mooie omgeving😍 Enjoy And have à Nice roadtrip! X

Emiel en Kim 2016-05-02 22:21:47

Hoi lieverds Wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker op rolletjes loopt. Hahaha . Geniet heerlijk van al het moois. Wij genieten thuis van de zon. Knuffel H

Helene 2016-05-02 22:21:47

Wauw, zussie, wat een mooie wereld hebben jullie gevonden 😊 Het zonnetje straalt van jullie gezichten.

Zussss 2016-05-02 22:27:17

Al zoveel meegemaakt en nog 3 weken te gaan geweldig ! Geniet er van 😘

Leida 2016-05-02 22:42:27

Coole bak!!! Leuk om zo allemaal te lezen en te zien joh!! Ben totaal niet jaloers hoor!! 😷😜 have fun samen! Genieten!!!

Robin 2016-05-02 22:56:43

Ha, Echt leuk om jullie belevenissen te lezen! En wat een gave wagen! Super foto's van de zee.....wauw

Ella 2016-05-03 09:13:29

Fijn weer wat te lezen...geweldige camper, daar kun je wel een reisje mee maken😃. ...dat verdrietige gezicht van jou ken ik, kun je niet omheen😂. Hoe vinden jullie de supermarkets daar? Wij hebben enorm gelachen om de grote van alles daar, 10 kilo wortels is niet vreemd in een zakje😂😂... Ik kijk uit naar jullie volgende verslag, geniet ervan😘