Grand Canyon here we come!

Verenigde Staten, Grand Canyon National Park

Vanmorgen wakker geworden in Williams. Niet een plek om gezellig je pancakes in ons buitenkeukentje te gaan bakken en samen romantisch van ons ontbijtje te gaan genieten. Maar dat was ook niet de bedoeling. Wat we wilden hebben we kunnen doen en nu door! We hebben ergens gelezen dat in Flagstaff een 'European Coffee House & Bakery' zit; Macys. Dat is 20 minuutjes van hier. Te doen, dus op naar Macys. Wij echte Hollanders rijden daar graag een paar kilometers voor om...

We gaan er vanuit dat het een grote keten is. Net zoals alle andere fastfood ketens die je schreeuwend tegemoet komen bij het binnenrijden van elke stad. Maar nee, we hebben het totaal mis! Het zit ergens midden in een wijkje en is gezellig klein. Het loopt af en aan en ze hebben alleen maar lekkere dingen. Wij nemen een 'Yoghurt & Granola' en een 'Belgian Style Waffle' van meergranen beslag en met Maple Siroop! We weten nog niet wat we gaan doen vandaag maar de bodem ligt er in ieder geval al, en wat voor een! Alles is zóóó lekker en wat een gezelligheid. Maar helaas we kunnen er niet blijven hangen. Er staat meer moois in de planning voor vandaag.

We rijden door naar 'Grand Canyon National Park'. Bij het visitors centrum hebben we al gelijk een waanzinnig uitzicht op een heel klein stukje van dit immens gebied. Het is ook echt ontzettend indrukwekkend! Bij het centrum laten we ons informeren over het weer van vandaag en welke trail we het beste kunnen gaan lopen. We gaan voor de 'South Kaibab Trailhead'. Deze heeft de beste Panorama uitzichten en is 2h omlaag en 2h terug omhoog. Met een hoogteverschil van 2040ft tot 'Skeleton Point' waar wij omkeren. Want ook deze kan je verder lopen maar dan moet er overnacht worden en zo gevorderd zijn we nog steeds niet ;-). Al worden we steeds beter. We hebben nu ook wat te knabbelen mee voor onderweg..!

Van de Grand Canyon rijden we door tot Tusayan. Niet gepland maar dit RV park komen we als eerste tegen en hebben plekken vrij. Alle RV plekken in het National park zelf zijn al vol. Dat hadden we dan vooruit moeten boeken en dat lukt niet zoals wij reizen. Dit park is niet echt wat, de receptioniste heeft er ook geen lol in net zoals het weer buiten; Hollands dus regen. We duiken ons huisje in en hopen dat het snel morgen wordt...

Wat een waanzinnig mooie parken en foto's! Gaan jullie nog suppen door de Grand Canyon? Pictures please 😉 Have fun!!

Babette 2016-05-09 19:59:08

Mooi e die grote kloof in de aarde! En zo diep jaar beneden.. Hoogtevrees houdt het best goed zo te zien.. Tot snel..! 😘 Nienke en Daniel

Daniel.nienke 2016-05-09 20:32:13

Hoi Lieverds Wat heerlijk om te lezen dat jullie genieten. Ik geniet op een afstandje mee. Wilde wat foto's 'liken', maar dat gaat niet...hihi Dikke knuf H.