Nice to meet you New Zealand

Nieuw-Zeeland, Auckland

Na in totaal 24h vliegen staan we dan eindelijk in Auckland. Nieuw Zeeland is een eiland waardoor ze best streng zijn met het invoeren van spullen zoals eten etc. Voor de zekerheid gooien we onze nootjes en chips weg en geven we onze wandelschoenen aan. Na de controle van de schoenen bij de douane zijn we vrij om te gaan en staan. Een hele nieuwe wereld om te ontdekken ligt voor ons open. Eerst een bakkie goeie koffie waarna we de bus nemen naar ons hotel in het het centrum van Auckland, een uurtje rijden ongeveer. In de bus hebben we weer voor het eerst WIFI sinds we zijn vertrokken vanaf Schiphol. Mijn Whatsapp is ontploft en ik probeer een beetje bij te werken. Rond een uurtje of 10 staan we midden in het centrum. Het is heerlijk rustig op straat. Wat wil je, nieuwjaarsdag om 10h ‘s ochtends. Geen mens die dan al de straat op gaat natuurlijk. We gooien onze backpack op de rug en stappen op ons gemakje naar het hotel. Nu al genieten. Deze stad voelt prettig en ik denk dat we ons hier best gaan vermaken. We zijn natuurlijk veel te vroeg om onze kamer op te kunnen dus tot een uurtje of 12 moeten we ons nog even zien te vermaken op straat. We slenteren richting de haven en ploffen een poosje neer in het zonnetje op een houten ligbankje. Via een deel van de haven en het centrum lopen we even later richting het hotel. Na een aangename douche en schone kleren gaan we opzoek voor een lunch. Na 6 vliegtuigmaaltijden in 24H zijn we wel toe aan wat culinairs. s' Middags wordt het regenachtig en parkeren we ons in een leuk tentje voor een drankje. Na een paar flinke hoosbuien klaart het op en lopen we nog wat door de stad waarbij we een paar lekkere eettentje tegenkomen. We eten ‘s avond een beetje op tijd want we hebben de pijp aardig leeg, zo een tijdverschil merken we nu wel. Het is een mooie tent ‘Amore’. Waar alleen met streekproducten wordt gewerkt en vlees van een eigen boerderij net buiten de stad. We zitten aan de bar met uitzicht op de keuken. Altijd goed om te kunnen zien waar je eten vandaan komt.

Rond 8h liggen we in bed en wil ik eigenlijk nog aan mijn verhaal beginnen maar daar komt natuurlijk weinig van terecht. We vallen allebei als een blok in slaap. Vroeg in de ochtend wordt ik wakker en is de slaap abrupt op. Nu eerst maar weer eens wat op papier zetten. Daarna nog maar een paar uurtjes slaap proberen te pakken voordat er een nieuwe dag begint, tot dan!

Nice! Gelukkig goed aangekomen en lekker genieten!! 😘😘

Sandra 2018-01-04 11:14:18

Ha zussie, wat een spetterend begin weer van jullie reis. Maakt het nu al onvergetelijk! Knuf Natas