The City That Never Sleeps

Verenigde Staten, New York City

We werken weer mooi naar een klapper toe . Vandaag vliegen we van Las Vegas naar 'The City That Never Sleeps'. De grootste en dichtstbevolkte stad van Amerika. Ik hoop niet dat dat voor iedereen verplicht is want we kunnen na de afgelopen 3 weken nog wel een paar uurtjes slaap gebruiken. We vliegen vrij optijd in de ochtend dus zetten de wekker om 5h 😱!! Ondanks dat we het vliegveld zien liggen vanuit onze hotelkamer moeten we toch de taxi nemen. Na een ritje van 10 minuutjes staan we al met ons hele hebben en houden bij het vliegveld. Helaas blijkt bij het inchecken dat we niet naast elkaar zitten maar bijna 15 rijen uit elkaar. Dat wordt 5 uur heel saai in ons eentje zitten. Na een nogal wat ruige vlucht komen we redelijk gaar aan op 'Newark Liberty International AirPort'. Het is nogal een eindje van onze accommodatie vandaan. Dus we laten ons meevoeren in het openbaar vervoer. Een slechter tijdstip konden we niet hebben; vol in de spits. Via het drukste treinstation van het land, 'Penn Station' waar we over stappen en het belangrijkste metrostation van New York, 'Time Square' voor nog een overstap, komen we ongeveer na nog eens 2,5h reizen aan bij onze accommodatie. Het ligt in Queens, Astoria. Een heel gezellig buurtje met veel winkeltjes en restaurantjes. We hebben een accommodatie geboekt via Airbnb en de eigenaar geeft aan dat Astoria steeds meer in trek is bij veel mensen uit Manhattan omdat hier voor minder geld veel meer leefruimte te koop is. Wij zitten in de 'basement' van een rijtjeshuis, via de achtertuin hebben we een eigen ingang. Een klein eigen huisje met keuken, badkamer, bed en fauteuils. Prima voor de aankomende week. We lopen de boulevard nog even op en af maar na een snel patatje bij de Mac duiken we ons bed in. Op naar onze eerste dag in New York.

Geniet nog even van jullie laatste dagen. 😎🙋