Donderdag 11 oktober 2018

Nederland, Soerendonk

Vandaag een schitterende dag.
Vannacht om 3 uur naar Ad wezen kijken. Hij lag er rustig bij en ben dus maar weer naar bed gegaan.
Om 7.30 uur opgestaan. Het is vandaag de visdag.
Om 8.30 kwam Geertje en nog een dame om hem te verzorgen. Vanaf gisteren komen ze voortaan met 2 dames om hem te verzorgen.
Om 11.30 was de wens ambulance aanwezig met Rinus als chauffeur en een gepensioneerde huisarts als verpleger. Ze hebben Ad voorzichtig op de brancard gelegd en zijn heel voorzichtig naar de visvijver in Valkenswaard gereden. Dorothe en Mila in ambulance , Rianne en ik met de visspullen in onze auto en Wil met zijn eigen auto er achteraan.
Opa stond bij de visvijver ons op te wachten en om 13.30 kwam Lucia ook nog even.
Rinus bleek zelf een fanatiek visser te zijn dus die heeft mij geholpen om de hengel aan de brancaar vast te maken.
Het was schitterend weer.
Dorothe had van alles in huis gehaald dus we kwamen niets tekort. De foto’s geven wel een indruk hoe het was. Voor we weg gingen heeft de gepensioneerde huisarts hem nog een morfine spuitje gegeven zodat hij minder pijn zou hebben op de terug reis.
Thuis gekomen was het in bed krijgen weer een hele beproeving. Om 16.30 is opa met tante Toos nog geweest. Zij zijn na uurtje vertrokken.
Om 19.00 kwam Dorothe nog met een broodje en 19.10 kwamen weer 2 dames voor de verzorging.
Terwijl we achter zaten om het broodje te eten werd ik geroepen want Ad kwam in opstand. Hij wilde niet op zijn zij gaan liggen omdat het zo pijn deed. Ik heb hem rustig gekregen en toen hebben ze minimale verzorging van zijn kont kunnen doen.
Eten en drinken gaat steeds moeilijker. We krijgen er geen pillen en eten meer in. Slikken doet hij vanaf vandaag ook moeilijk. We geven hem nu te drinken met een spuit. Zodat we hele kleine beetjes drinken kunnen geven en dan moeten we zeggen dat hij moet slikken.
Om 20.30 was iedereen weer vertrokken en konden Rianne en ik rust nemen op de bank. Ad lag heel rustig te slapen.
Vannacht zet ik de wekker en lezen jullie morgen verder