Woensdag 10 oktober 2018

Nederland, Soerendonk

Vandaag een schitterde dag.
Vannacht om 3 uur gaan kijken hoe het beneden ging. Ad lag heerlijk rustig te slapen. Ik weer gauw mijn bed in.
Om 7.30 opgestaan ontbijt gemaakt en koffie gezet. Ad drink voor de wasbeurt altijd een bakkie koffie en na de wasbeurt een kom fruit met vla.
Om 8.30 stond Ellen voor de deur om hem te wassen. Deze had ze een badje bij zich om zijn haren te wassen.
Eerst een .spuitje om de pijn te verzachten en na 10 minuten aan de gang. Het is elke keer weer een hele opgave om hem gewassen te krijgen en om de wond in zijn kont schoon te krijgen. Ondanks het spuitje heeft hij toch erg veel pijn.
Na het wassen heeft hij toch zelf zijn fruit met vla opgegeten.
Om 10.30 kwam het team om de morfinepomp te vervangen. Rianne is om 11.30 boodschappen gaan doen en om 12.00 kwam Sjors op visite. Dit is een oud collega die regelmatig komt.
Rianne bood Sjors een appelflap aan en die wilde hij ook wel. Tussen het eten door veel hij af en toe weg.
Om 12.30 kwam dokter Feijen nog. Zij is de vervanger van zijn eigen huisarts. Aardige vrouw die rustig op zijn antwoorden kon wachten. Hij reageerde wat traag. We krijgen van de huisarts een seintje wanneer we moeten gaan waken. Dat vroegen we ons af.
Toen kon hij eindelijk doorslapen. Om 15.15 kwam Gerard van de tuin langs. Ook een trouwe bezoeker.
Die ging om 16.30 weg en ben ik nog naar Valkenswaard gegaan om maden te halen voor morgen om te vissen.
Rianne heeft eerst Ad te eten gegeven. Hapje voor hapje en elke keer zeggen goed kauwen en is je mond leeg. Daarna eten wij. Deze keer bloemkool met een balletje.
Om 18.30 kwam Dorothe want zij gaat met Rianne weer kienen. Om 19.00 kwam Jack en Lucia nog even. Dorothe en Rianne zijn vertrokken om te kienen. De zorg was er om 19.10. Dit maal was het Lia een ietwat gezette vrouw, maar zo ontzettend lief en zorgzaam voor Ad. Het was weer een pijnlijke bedoening. We moeten het met de huisarts eens over hebben of dat niet anders kan.
20.15 vertrok Lucia en Jack en hadden Ad en ik het rijk alleen. Lekker Frost gekeken en Ad heel de avond liggen snurken. Dus hoogst waarschijnlijk geen pijn.
Het visuitje gaat morgen gewoon door. Dat lezen jullie morgen. Ik zet de wekker weer om 3 uur om te kijken of alles goed is.